fredag 28. juli 2017

Tid for bryllup

Hei og hopp! Sommeren er en fin tid for bryllup og det merkes også på kortlagingsfronten, så i dag vil jeg dele tre bryllupskort til inspirasjon.

Det første er et kort med et stort hjerte av blomster, i fargene fersken, gull og hvit. Kortet måler 6x6 inch. Blomstene er først limt fast på en stor kakeserviett og deretter montert på kortet. Blomstene er fra I Am Roses og Wild Orchid Crafts.

Mønsterark er fra Papirdesign

De aller fleste av de hvite blomstene har fått litt glitterlim langs kantene. Jeg har knytt en sløyfe i tyll og festet innimellom blomstene, på toppen har jeg limt en charm fra Din Fantasi. Den har jeg sprayet med gessospray og siden sprayet med gullfarget Marabu Art Spray. Jeg har også pyntet med masse perler.

Teksten er stanset ut i gullkartong med dies fra Kort&Godt.

Innsiden er enkelt pyntet med et stempeltrykk fra Kort&Godt som er stanset ut med tilhørende rammedies.

Andre kort ut er også er blomsterhjertekort, men en god del større enn det første. Kortet måler ca. 5 1/2x8". Her har jeg tegnet et hjerte og klippet ut i kartong, og limt lag på lag med blonder langs kanten før jeg limte på blomster. Før jeg limte hjertet fast til selve kortet brukte jeg en stråle-stensil og hvit modelig paste på bakgrunnen.

Blomster fra I Am Roses og Wild Orchid Crafts. Hjertecharms fra Din Fantasi.

Teksten er stanset ut med samme dies fra Kort&Godt som på det forrige kortet.

Det var ønsket stor skriveplass på innsiden av kortet, så jeg har laget en liten klaff som kan brettes ned. Motiv fra Studiolight. Hjerter er stanset ut med die fra Kort&Godt.



Det siste kortet, i en helt annen stil, er i lilla og gull, med noen hint av grønt og hvitt. Her er basen brettet i kartong fra Papirdesign, mønsterarkene kommer også derfra og passer derfor perfekt i fargen til kartongen.

Rammen bak brudeparet er en nydelig chipboard fra Scrapiniec. Grenene under blomstene er også derfra. Brudeparet er stanset ut i gullkartong med dies fra Papirdesign. På damen har jeg bygget opp med tyll og blonder for å lage en brudekjole. Begge er montert på hvit mosegummi før de er limt på kortet.

Teksten er også en die fra Papirdesign, også denne stanset ut i både mosegummi og gullkartong. Pyntet enkelt med blomster og halvperler, også disse fra Papirdesign.


På innsiden har jeg pyntet enkelt med det samme stempelet fra Kort&Godt med tilhørende rammedies. Dette er nok desidert mitt favorittstempel til bryllupskort!

Mosegummi, gessospray og produkter fra Din Fantasi, Studiolight og Marabu distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.

Håper du fikk litt inspirasjon til årets bryllupskort, uansett om det måtte være på sommer eller vinter.

Håper du får en strålende dag!

2 kommentarer:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.