fredag 8. mai 2020

Kort med alkoholblekk

I dag vil jeg vise dere to kort hvor jeg har brukt Marabu Alcohol Ink. Dette er et produkt jeg aldri har testet før, så det var spennende.  Jeg har brukt farger fra to forskjellige sett:  "Flower" og "Underwater". Det som er så greit med disse settene, er at de inneholder alt man trenger for å teste ut produktet: 3 flasker Alcohol ink i matchende farger, papir og svart tusj.

På det første kortet, har jeg først dryppet dråper med Alcohol Ink på bakgrunnen. Etterpå har jeg stemplet med Versamark Vannmerkepute med et stempel fra Kort og Godt og embosset med svart embossingpulver.

Etterpå har jeg brukt stensil og Embossing Paste for å lage litt struktur.

Jeg har stanset ut en ramme i svart kartong, med dies fra Papirdesign. Til slutt har jeg pyntet med dotter klistremerker og stjerner. Jeg har brukt hvit Sakura Gelly Roll 05 til highlights.



På det andre kortet har jeg også først dryppet dråper med Alcohol Ink på bakgrunnsarket. Her har jeg brukt en litt annet teknikk, slik at dråpene ble jevnere i størrelse enn på kortet over.

Etterpå har jeg brukt en stensil fra Studio Light og Marabu Mixed Media Acryl Mousse for å skape struktur.

Teksten er stanset ut med dies fra Papirdesign i svart mosegummi. Klistremerket er også fra Papirdesign. Pilen er stanset ut i kork med dies fra Sizzix og selve kortbasen er svart kartong fra Papicolor.


Produkter fra Papicolor, Marabu, Sizzix, Studio Light, Versafine, Sakura og Mosegummi, forhandles av Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for å finne din nærmeste forhandler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.