onsdag 27. januar 2016

TFT-Shaker card

Hei! Shaker card er noe jeg syns er veldig gøy å se på, men har faktisk aldri laget det selv! 
Jeg vil allikevel dele min fremgangsmåte med dere.


1. Jeg starter med å stanse ut en sirkel  i mosegummi ved hjelp av to sirkeldies. Jeg syns den hadde akkurat passe høyde for å lage ett shaker card.


2. Deretter stanser jeg ut det som skal være "glasset". 
I mangel på noe bedre, så tok jeg og laminerte ett ark. Da ble det passe stivt.

3. Jeg har også ordnet motivet jeg vil ha bak "glasset". Her har jeg stanset ut en sirkel i mønsterark, som har samme størrelse som mosegummien. Deretter stemplet med ett artig tekststempel fra Papirdesign.


4. Deretter fester jeg mosegummien med denne limdispenseren fra Home & Hobby. Kristin var så fornøyd med denne og har skrevet om den HER. Den deler seg så fint opp, så det funket ypperlig å bruke den rundt sirkelen.


Hvis limet stikker utenfor, så er det bare å dytte den over kanten! :)


5. Deretter er det bare å fylle opp med det du vil ha inni, og lime på "glasset". Jeg har valgt paljetter og stjerne chipboard. Deretter stanset ut ramme som jeg legger oppå, slik at det blir litt penere. Jeg har lagt en kakeserviett bak det hele, så er den klar til å brukes på ett kort. 

Dette var veldig mye lettere enn jeg hadde trodd! 




Her er det ferdige kortet mitt


Jeg har brukt ett kult barte-ark fra StudioLight. Blomstene er fra I am Roses


Jeg syns dette var så gøy, så jeg lagde ett kort til i samme slengen! Her har jeg også brukt nydelige mønsterark fra StudioLight og blomster fra  I am Roses. Perlebeltet nederst er fra Hobby House. 




StudioLight og limdispenseren fra Home & Hobby forhandles av Global Hobby og Kunst. 



4 kommentarer:

  1. Nydelige kort. Så fint tips med å bruke mosegummi mellom lagene.

    SvarSlett
  2. Nydelige kort ! :D
    Jeg har heller aldri laget shakerkort...kanskje jeg skal prøve meg på dette :)
    Takk for tutorial :)

    SvarSlett
  3. Så flotte kort du har laget :-) Me like :-)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for flotte tips. Jeg har heller aldri prøvd å lage slike kort, men nå fikk jeg lyst. Har aldri falt meg inn at man kunne bruke mosegummi for å bygge opp på slike kort. Veldig smart. Og PS kortene dine er NYDELIGE.

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.