onsdag 1. november 2017

Mixed Media med Art Crayons

Dags for en ny Mixed Media side fra meg, denne gangen nr 7 i rekken :)  
Jeg tester stadig ut fargekombinasjoner, men må si at dette er en av mine favoritter!


 Jeg har brukt fargene SkyBlue - Kiwigrønn - Solgul + Sort til skyggelegging. Som dere sikkert ser, har jeg på denne LO'en aktivert fargene med vann på sprayflaske, for å få rennende effekt. 


Jeg har bygget opp bakgrunn fra et vanlig .hvit skisseark. Laget tekstur med div washitaper, alle med et hint av blå-grønn fargetone som skinner litt igjennom etter grunning med hvit gesso.

Deretter jobber jeg rett og slett med fingrene når jeg påfører krittene. Gnikker og gnur, bygger opp fargen litt etter litt. Sprayer vann, bikker på arket, tørker litt med papir eller varmepistol, bygger videre. Når jeg ser meg fornøyd med bakgrunn, leker jeg med strempler: Her har jeg brukt to ulike stempelplater fra Papirdesign. Jeg har også laget splatter med Marabu Mixed Media Art Spray i fargen sort og sitrongul.


Jeg pynter opp med stickers og tekst. Deretter bruker jeg en hvit kalkpenn til å lage dots med her og der, bare for å øke interessen litt og legge litt ekstra fokus rundt teksten.


Denne siden ble ganske enkel, uten noen store 3D byggende effekter, men jeg likte den like vel ;) Det er noe med kombinasjon av ordene og fargene som gjør meg ettertenksom <3


For en liten titt på hva Marabou har å by på innen Mixed Media, ta turen innom HER.




1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.