tirsdag 11. februar 2020

Grublis for februar - søm


Månedens grublis har fokus på søm. Vi vil se en eller annen form for søm. Det kan være håndsøm, maskinsøm,  tegnet søm eller falsk søm.


La deg gjerne inspirere av våre LO skisserKort Skisserfarge paletter og / eller tutorials

Grublisen vår har frist den 6.mars 2020 kl 20.00  og reglene for deltagelse finner du her

Med oss på utfordringen har vi Global hobby og kunst

Sammen med dem gir vi vinneren produkter fra Marianne Design, Best Creations og Staz.


Delta ved å linke inn bidraget ditt via inlinks, send oss bidraget ditt på mail eller via melding på FB (detaljer i reglene).


Kortet er laget i 15cm*15cm av kraft natur Papicolor kartong. Mønsterarkene er fra Studio Light. Pimpet opp mønsterarkene med hvit gesso fra Amsterdam i kombinasjon med en stensil fra Studio Light.

Sømmen på prosjektet mitt er i form av et flott flettet bånd fra Kort og Godt. Kan nesten minne om makramè, dette båndet. Understreket av rosa Sico Bånd.

Motivet er fra Maja Design. 
Tekstene er stickers fra Papirdesign. Stanset ut en doilie med die fra Papirdesign og la under motivet. 

Produkter fra Sizo, AmsterdamPapicolor og Studio Light distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for hjelp til å finne din nærmeste forhandler.

Kristin:
Jeg er fortsatt i jule-modus og gleder meg alt til årets jul. Jeg har derfor laget et julekort med søm-preg. Remsen er stanset ut av en die fra Papirdesign og ser ut som hardanger-søm. Rundt kanten på kortet har jeg tegnet små streker som ser ut som søm. Teksten er stanset ut av en die fra Papirdesign .

Hege:

For en del år siden brukte jeg symaskin flittig i scrappingen min. Nå får den stort sett stå på hylla og samle støv. Da tema for "grublis" i februar var "søm", benyttet jeg sjansen til å sy noen ekte sømmer her og der på prosjektet mitt.

Jeg har laget en Layout med mønsterark fra Studio Light - Create Happiness og Ultimate Scrap Collection. Deler av bakgrunnen har jeg grunnet med Clear Gesso og malt med akvarellmaling fra Van Gogh. Mønsterarkene bak bildet er stanset ut med vimpeldies fra Papirdesign. Den svarte vimpelen er stanset ut i kartong fra Papicolor.


Stjernemønsteret er stanset ut med dies fra Papirdesign. Button, dotter og klistremerkeord er også fra Papirdesign. Kompasstjernen er stempel fra Marianne Design.


De svarte stjernene er chipboard fra Papirdesign, malt med svart Distress Paint. Teksten er skrevet med Sakura Micron Pigma 005.


Produkter fra Papicolor, Studio Light, Van Gogh, Sakura og Marianne Design forhandles av Global Hobby og Kunst.

Katrine:
Jeg har laget en LO til inspirasjon til denne grublisen. Bakgrunnen er hvit kartong fra Papicolor som jeg har grunnet med transparent gesso fra Amsterdam. På bakgrunnen har jeg først malt i blått og sort med Amsterdam akryl og deretter limt på mønsterark i ymse lengder og bredder. Mønsterarkene er en god blanding av Studio Light og Papirdesign. Før jeg limte på pynt og bilde splættet jeg litt med utvannet sort akrylmaling, samt Amsterdam Ink i fargen Deep Gold. Jeg har stanset ut ballonger i glitterkartong fra Best Creation og vellum med stjernemønster. Teksten er stanset ut med Papirdesign dies, klistremerketekstene er også derfra.

Alle vellum-ballongene er festet til LOen med maskinsøm. Først en vanlig rett søm og deretter sikksakk. Synes det blir stilig og dekorativt.

Produkter fra Papicolor, Amsterdam, Studio Light og Best Creation distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.




You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

2 kommentarer:

  1. A fun challenge and lovely makes from the team. Hugz

    SvarSlett
  2. Ravie de participer à ce merveilleux challenge,
    je remercie la DT pour sa belle inspiration.
    Bises.
    MaryannG

    Delighted to participate in this wonderful challenge,
    I thank DT for its beautiful inspiration.
    Hugs.
    MaryannG

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.