torsdag 4. januar 2018

Gratulasjonskort

I dag vil jeg vise en samling med gratulasjonskort i forskjellige stiler. Alle kort er i str ca 4x6 tommer. 


 De to kortene er generelle gratulasjonskort, som kan brukes til både jubileer og bursdager. Det er veldig greit å ha nøytrale kort i kortkassa, for plutselig trenger man de ;)


Det blå kortet er laget med ark fra Papirdesign. Jeg har også brukt dies fra Papirdesign. Tittelen er stanset ut i mosgummi. De små tekststripene er stempler fra Staz, #medomtanke

 Det rosa kortet har også dies fra Papirdesign. I tillegg har jeg pyntet med blomster fra I Am Roses, og halvperler fra Kort og Godt.


Her har jeg prøvd meg på et par kort med bakgrunner laget med Pixie dust Powder. Dette er et pulver med sterke fargepigmenter, som er morsomme å leke med sammen med vann. Resultatet avhenger av hvor mye vann du bruker. Her har jeg laget kort med bakgrunner i rosa og orange, for deretter å pynte over. 


Jeg har brukt Van Gogh akvarellpapir til bakgrunnen, da disse arkene tåler mye vann, uten å gå i oppløsning eller bøye seg for mye. (De bøyer seg litt mens du holder på, men retter seg fint ut igjen når de tørker) Jeg har i tillegg brukt litt Marabu Art Spray i fargen grå på bakgrunnen, før jeg har pyntet med pyntebær fra Kort og Godt og papirsugerør fra Magic Monday



Tittelen er stanset ut i sort mosgummi. Det orange kortet har fått noen blingdråper fra Kort og Godt som pynt. De små tekststripene er stemplet med Staz #med omtanke.


 Til sist vil jeg vise et litt humoristisk bursdagskort med stempler fra Magic Monday. De har et samarbeid med Absurdgalleriet, der de har plater med kjente figurer fra Absurdgalleriet sammen med tekster som passer til. Jeg har valgt å holde kortet i sort og hvitt, med detaljer av sølv. 
Jeg har brukt Van Gogh akvarellpapir på bakgrunn og til å stemple opp figuren på. Jeg stemplet i tillegg hatt og ballong på sølvkartong og klippet ut disse og limte på. På bakgrunnsarket har jeg brukt Marabu Art Crayon i svart for å lage mønsteret. 


Jeg har pyntet kortet med en tag stanset ut med dies fra Marianne Design, og deretter påstemplet tekst fra stempelplata fra Magic Monday. Papirsugerør og lenke kommer også fra Magic Monday. 

Mosgummi, Pixie Dust, produkter fra Staz, Marianne Design, Marabu og Van Gogh forhandles i Norge gjennom Global Hobby og Kunst


2 kommentarer:

  1. Knallflotte kort ������
    Astrid ��

    SvarSlett
  2. Så artige og flotte kort!! Herlig stil på alle sammen! :)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.