mandag 25. september 2017

Kort med akvarellmaling


I dag vil jeg vise noen kort der jeg har kost meg med Van Gogh Akvarellmaling. Den kommer i et veldig praktisk skrin med en pensel i, og blandekopper i lokket. (Dette kan taes utav etuiet dersom du vil vaske det under vann) Skrinet kommer med tolv forskjellige farger. Man kan også kjøpe nye enkle farger, dersom man går tom for en farge, eller ønsker å komplementere samlingen.

Når man holder på med akvarellmaling, er det viktig å bruke akvarellpapir for å få best effekt. (Men de kan brukes på vanlig ark også, noe jeg vil vise eksempler på i et senere innlegg) Jeg har på disse kortene brukt akvarellark fra Van Gogh, sammen med vannpensel fra Koi.



Jeg liker å ha fargekart som viser fargene slik de er i bruk, og lagde meg derfor først et fargekart i akvarellpapir. Jeg har enkelt laget firkanter og skrevet på nummeret og navn på fargen før jeg har malt på de forskjellige fargene.


På det første kortet har jeg brukt akvarellfargen til å lage bakgrunnen på kortet. Jeg har malt godt med farge langs venstre kant av kortet, og deretter sprayet på vann for å få det til å flyte utover. Jeg har hatt på noen korn med halvsalt på, for å få fargen til å trekke seg sammen enkelte steder. (De lyse prikkene på kortet er der jeg har hatt havsalt) Deretter har jeg stemplet litt, pyntet og hatt på gratulasjonstekst i hvit mosegummi, stanset ut i en die fra Papirdesign. Hjertet er et svartmalt chipboardhjerte fra Wycinanka



De to siste kortene er laget med samme teknikk. Jeg har brukt et stempel og malt på godt med farge på. Deretter har jeg sprayet vann på, og stemplet på kortet for å få en vannfarge-sommerfugl. Til kort nr to fylte jeg på litt ekstra farge, og sprayet med mer vann, og fikk da en litt mer utflytende sommerfugl. (Kortet over har trykk nr to, kortet under er første trykk) 


Deretter har jeg pyntet kortene med mosegummi-tekster, dotter fra Staz, svartmalt chipboard fra Scrapiniec, og paljetter.


Mosegummi, produkter fra Staz, Koi og akvarellutstyr fra Van Gogh forhandles gjennom Norge av Global Hobby og Kunst

1 kommentar:

  1. Kjempeflotte kort!! :)
    Herlige bakgrunner....den sommerfuglen ble bare superkul! :)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.