torsdag 8. april 2021

Binderskort

  God morgen. 

Vi har som mange andre latt oss fascinere av binderskortene til Marte / @somlelitt. Hun har lagt ut en tutorial også, for de som vil prøve selv, og det vil vi jo :-) 

 Wenche:


Jeg har tatt utgangspunkt i en binders kjøpt hos Claes Ohlson, denne er 7,8cm lang.

Mønsterarkene jeg har brukt er fra Studio Light og Papirdesign. Alle dies og tekst-klistremerker er fra Papirdesign. Jeg har også brukt Papicolor kraft kartong.

Hammercharm  og knapp er fra restekassen. Bling fra Mark Richards. 

Katrine:
Det var utrolig morsomt å prøve seg på disse binderskortene. Etter litt leting fant jeg to ca. 8 cm lange binders og ville derfor lage et til herre og et til dame. Felles for begge kortene er tekststempler fra Kort&Godt (plate M-458) og vimpeldies fra Papirdesign.
 
På herrekortet har jeg brukt mønsterark fra Studio Light. Jeg har brukt et bakgrunnstempel fra Studio Light og embosset i en dyp grønnfarge. Hallo-teksten er embosset i samme grønnfarge og deretter klippet ut, mens den lille underteksten er embosset i sølv.

Jeg har stanset ut med stjernedies fra Papirdesign i sølvglitter mosgummi fra Folia. Øvrig pynt er noen små tannhjul og sort enamel accents.

På kortet til dame har jeg brukt en blanding av mønsterark fra Papirdesign og Studio Light. Her har jeg brukt et stempel fra Marianne Design til å stemple på bakgrunnen, og embosset med pulver i rosegull. Det ble rosegull også på tekstene.

Bak teksten har jeg limt fast to bladkranser stanset ut med dies fra Studio Light. Jeg har pyntet med noen ørsmå blomster, små stjerne-paljetter og liquid pearls.


Hege: 

Jeg har laget et binderskort som passer til gutt. Jeg har stanset ut vimpler med dies fra Papirdesign i restepapir fra Papirdesign og Studio Light og brukt en tag fra Staz. Diecuts fra Studio Light Industrial, vokset bomullstråd fra Kort og Godt og chipboardstjerne fra Papirdesign.




Produkter fra Papicolor,  Studio Light, Staz og Folia distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for hjelp til å finne din nærmeste forhandler.

1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.