lørdag 2. september 2023

Samme oppsett, forskjellig uttrykk

 I dag vil jeg vise to kort laget etter nøyaktig samme oppsett, men som gir helt forskjellig uttrykk. Det ene kortet er laget fargesterkt og med et røffere uttrykk, mens det andre er i sarte og mer forsiktige farger.




Det første kortet er med sterke farger og motiv fra WJensenDesign. Jeg har brukt "Sirkel 2"-die fra Papirdesign til å lage alle sirkler, både i papirene og de "frittstående" sirklene. Dette er sirkeldie i sett, som lager tynne sirkler i tillegg til at man kan bruke de som "tradisjonelle" sirkeldies. De er ikke helt runde, men har en litt mer organisk form, så de gir et litt annet uttrykk en helt runde die. 


Jeg ønsket rosa skygge og rosa halvsirkler på kortet, men hadde ikke kartong i rett farge. Så da fant jeg frem en poscapenn i rett rosafarge, og malte kantene på et hvitt diecut. Denne limer jeg så bak den svarte, men lit forskjøvet, for å gi en diskret ramme i sterk farge. 


Jeg har brukt maling på bakgrunnen, og pyntet med litt sytråd og "blosmterdies". Tekstklistremerkene er fra Papirdesign, det samme er konfirmantdiesen.

Motivet er festet på innsiden av kortet, slik at når du åpner kortet, ser du fortsatt motivet. 



Neste kort er laget i mer sarte farger. Jeg har brukt samme 3D-embossing folder, men her brukt hvit kartong i stedetfor svart. I stedetfor maling, har jeg brukt stickles, dette har jeg stryke utover med fingeren for å få det mest mulig på toppene av kartongen. 



Jeg har brukt blomster med ei halvperle i, og litt hamp knyttet rundt for å hente opp sytråden fra forrige kort. "Konfirmant" er en die fra Papirdesign, stanset ut i glitterkartong. Også dette motivet er fra WJensenDesign, der finner jeg alltid motiver som passer perfekt til det jeg vil lage. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.