lørdag 27. mai 2017

Babykort

God morgen!

I dag har jeg lyst til å vise dere to babykort:

Jeg har laget et kort til en liten, nyfødt prinsesse.  Kortet er 5,5 x 5,5 tommer og har hvit kartong fra Papicolor som base. Mønsterarkene er fra to av Studiolight sine 6 x 6 blokker. Treverksarket jeg har brukt, er blant mine absolutte favoritter for tiden. Motivet er lånt fra Pinterest.

Bak motivet har jeg brukt en lekker chipboard fra Wycinanka. Blomstene er blant annet fra Papirdesign, det samme er halvperlene. Baby er stanset ut med en dies fra Marianne Design. Tekststemplene er fra Kort og Godt, og glansehjertet fra Staz. 


Inni kortet har jeg brukt mønsterark fra Studiolight, dies og stempel fra Kort og Godt.


Det neste kortet er i samme størrelse som kortet over, men dette er til en liten prins.  Motivet er også det samme, men i gutteversjon. Jeg har brukt kartong fra Papicolor i fargen kraft natur som base, og mønsterark fra Papirdesign.  Motiet er stanset ut med en sirkeldies m/sømkant fra Marianne Design. og limt på en utstanset doily fra Sizzix.  Bak motivet har jeg en bit osteklut og litt chipboard fra Scrapiniec.  Jeg har pyntet med blomster blant annet fra I am Roses og halvperler fra Papirdesign. "Baby" er stanset ut med en dies fra Marianne Design, mens "gutt" er klippet ut fra en chipboard fra Wycinanka.



Jeg har brukt samme mønsterark på innsiden av kortet, som på forsiden. Stempelteksten er fra Kort og Godt og stanset ut med en dies som hører til.


På høyre innside har jeg laget et skrivefelt og pyntet med et par hjerter. Det store hjertet er stanset ut i mosegummi med en dies fra Sizzix, det andre er et glansemerke fra Staz.


Produkter fra Papicolor, Studiolight, Marianne Design, Sizzix og Staz forhandles i Norge via Global Hobby og Kunst.  Ta gjerne kontakt med dem for å finne din nærmeste forhandler.

Kreativ hilsen

1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.