tirsdag 23. mai 2017

Scrapping sammen med barn

God morgen!

Er det flere enn meg, som har ivrige småhjelpere i scrappekroken?  Her har barna hatt hver sin periode der de har likt veldig godt å være med mamma å scrappe. Akkurat nå er det minstejenta på 3 som er ivrigst på den fronten. Hun er på plass så snart jeg setter meg ved pulten på dag-/ ettermiddagstid.  Hun elsker å pusle med papir, klippe, lime og pynte.

Her om dagen skulle jeg lage bursdagskort med "Elsa-motiv" til ei lita jente.  Da var det klart at hun også ville lage "Elsa- kort".  Hun fant seg et "Elsa-bilde" i motivkonvolutten og fant frem hvit kartong. Den måtte jeg brette slik at den ble et kort ("likt som ditt, mamma").  Hun fant ulike papirbiter i restekurven, som hun limte på, før hun begynte å pynte. Washiteip, paljetter, blomster og perler er hennes favoritter. Til dette kortet trengte hun også litt osteklut, frantage og stensil/glittersnow, for det brukte mamma. Og så måtte hun selvfølgelig få prøve varmepistolen, for den er viktig når man scrapper :-)

Her ser dere kortet hennes, og jeg syns det ble kjempefint :-)


Det blir ikke alltid så effektiv scrapping for mamma med en liten hjelper ved pulten. Mye tid går med til å finne frem ting hun trenger, hjelpe til med lim osv.  Men det gjør ingen ting, for den tiden vi har sammen ved pulten er utrolig koselig. Plutselig er barna så store at de ikke lenger ønsker å være med på det vi foreldre holder på med. Da er jeg HELT SIKKER på at jeg kommer til å savne disse scrappestundene.

Jeg fikk laget et "Elsa-kort" jeg også...  med hvit kartong fra Papicolor og mønsterark fra Papirdesign. Kortet måler 5,5 tommer og motivet jeg har brukt er lånt fra Pinterest.

På det rosa mønsterarket har jeg brukt snøfnugg-stensil sammen med Glitter Snow for å understreke "frost-temaet". Jeg har en matte av perlemorkartong fra Papicolor under det lyseblå mønsterarket. Bak motivet har jeg en bit osteklut og en utstanset snøfnuggbord fra Creative Expressions. Jeg har stanset ut borden i mosegummi med glitter, som gir en veldig fin effekt.

Kortet er pyntet med chipboard fra Scrapiniec, blomster fra blant annet Papirdesign og I am Roses, glansehjerte fra Staz, klistremerke fra Papirdesign og paljetter.  Det har også fått et dryss med frantage i fargen chunky white.


Detaljer:


Produkter fra Papicolor, Staz og Creative Expressions forhandles i Norge via Global Hobby og Kunst. De fører også paljetter og limproduktene fra 3L, som jeg bruker på alle mine kort/papirprosjekter.

Ha en kreativ og fin dag...
med- eller uten små hjelpere i scrappekroken :-)

2 kommentarer:

  1. Se her ja.....3 år....da er hun jo kjempeflink :)
    Koselig med slike stunder.....kan jo hende noen av barna blir en scrapper...en vet jo aldri :)

    SvarSlett
  2. det er aldrig for tidligt at oplære nye scrappere!

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.