torsdag 8. november 2018

Julekort med I Love Digi Designs

Heisann!
I dag vil jeg dele fire julekort med dere. 
Felles for alle kortene er nydelige motiver fra I Love Digi Designs, jeg har brukt både kvadrat- og sirkelversjonen av disse motivene.

Første kort ut har Papicolor kraftkartong natur som base, og måler 5,5"x5,5". Mønsterarkene er alle fra Studio Light papirblokker. Jeg har stanset ut stjerner i forskjellige størrelser med dies fra Sizzix og limt på bakgrunnen.

 Teksten er stanset ut i et lys grønt mønsterark (kommer ikke så godt frem av bildet dessverre) og skyggen er stanset ut i hvit Folia mosgummi med en die fra Papirdesign. De hvite julestjernene er også fra Papirdesign mens snurreblomstene er fra Kort&Godt. Øvrig pynt er neverstjerner, pyntebær og paljetter.

Neste kort ut har base av hvit Papicolor kartong, og måler 4"x8" - mitt desidert favorittformat når det kommer til julekort. Bakgrunnsarket er fra Studio Light, øvrige ark er fra restekassen og er en fin mix av Studio Light og Papirdesign.

 De fine snøkrystallene som jeg har pyntet med var opprinnelig "bar" grå chipboard. Jeg sprayet dem først med gesso spray og påførte deretter Cosmic Shimmer Sparkle Texture Paste - Polar White for en snøhvit og glitrende effekt. Rundt den største krystallen har jeg knytt fast to små bjeller. Glitrende enamel hjerter er fra Marianne Design, de små stjernene er stanset ut med en Papirdesign die i Folia bølgepapp. Teksten er klippet ut fra et Papirdesign mønsterark.

 Jeg ble så utrolig glad i motivet fra det forrige kortet at jeg ville lage et kort med den sirkelformede versjonen også. Dette kortet måler 4"x6" og har en base av hvit kartong fra Papicolor. Her er alle mønsterark fra Studio Light.

 Bak motivet har jeg brukt en kakeserviett fra Din Fantasi. Jeg har pyntet med hvite blomster fra bla. I Am Roses, granbar stanset ut med die fra Papirdesign, glitrende enamel dots fra Marianne Design og en stor knapp fra Kort&Godt. I knappen, samt i toppen av tagen, har jeg knytt vokset bomullstråd fra Kort&Godt. Teksten er klippet ut fra et Papirdesign mønsterark.

Siste kort for i dag, også dette måler 4"x6" og har base av hvit Papicolor kartong. Begge mønsterark er fra Studio Light papirblokker, og jeg valgte arket med trærne slik at jeg kunne ta igjen litt av treet fra motivet.

 Teksten er i tre fra Papirdesign, julestjerne og granbardie er også derfra. Sølvglitter enamel dots fra Staz.

Produkter fra Papicolor, Studio Light, Sizzix, Folia, Cosmic Shimmer, Din Fantasi, Marianne Design og Staz distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem HER for å finne din nærmeste forhandler.

Ønsker dere en flott dag!

1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.