onsdag 21. november 2018

Julekort med Kort&Godt stempler

Heisann!
I dag kommer tre julekort fra meg, som perler på en snor. 
Alle kortene måler ca 4"x6" og har en base brettet av hvit kartong fra Papicolor. Alle mønsterarkene er fra Studio Light, jeg har gjort et dypdykk i restene fra i fjor.

Første kort ut. Hovedfokus her er den stemplede teksten fra Kort&Godt sin stempelplate M-398, og den har jeg stemplet direkte på en kaffefarget kakeserviett med sort blekk.

 Rundt teksten har jeg laget en slags ramme ved å lime fast vokset bomullstråd, denne ender som en sløyfe i en stor fin knapp. De sorte pyntebærene, bomullstråden og knappen er alt fra Kort&Godt. Jeg har stanset ut granbar i gullglitterkartong med en die fra Papirdesign.

På det neste kortet har jeg brukt et herlig snømannmotiv fra den samme Kort&Godt stempelplaten, her stemplet på en kaffefarget tag. Under tagen har jeg limt fast en kaffefarget kakeserviett og litt kremfarget tyll.

 Knapper, pyntebær og snurreblomster er alle fra Kort&Godt. Hvite julestjerner og klistremerketekst kommer fra Papirdesign.

Tredje og siste kort for i dag, også her er stemplet tekst fra Kort&Godt i fokus. Jeg har stanset den ut med en die fra Papirdesign, og stanset den tilhørende rammen ut i Folia bølgepapp. Bak rammen har jeg bygget opp med kakeserivett, et panel i mønstarark og tyll.

 Pyntet veldig enkelt med en stjerneknapp fra Kort&Godt, stjerner i bark og halvperler i sølv.

Produkter fra Papicolor, Studio Light og Folia distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.

 Ønsker dere en nydelig dag!


1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.