torsdag 21. februar 2019

Fargepalett - hvordan bruker jeg den?

Denne måneden har  vi som grublis-tema å bruke en av våre fargepaletter til inspirasjon. 
I den anledning tenkte jeg at jeg ville vise dere hvordan jeg bruker fargepalettene. 
Jeg valgte meg ut en palett jeg likte godt, og tenkte jeg skulle lage meg en inspirasjonsbok til meg selv. Paletten jeg valgte ser sik ut:


Når jeg jobber ut fra palett, velger jeg ofte en eller flere av fargene i bildet til hovedfokus. Jeg liker også å kjenne på følelsen bildet gir meg. I dette tilfelle følte jeg det var noe drømmende, sommerlig og lett over bildet. Derfor valgte jeg et stilig mandala- stempel fra Marianne Design som utgangspunkt. Kanskje mest fordi det minner meg om en drømmefanger.

Jeg stemplet på lys blå kartong, og valgte å embosse mandalaen med gullfarget embossingpulver, før jeg farget den med Sakura Gellyroll - Stardust penner. Deretter fant jeg frem Marabu Mixed Media Art Sprayer i ulike blå og turkise toner, som jeg dryppet på arket rundt mandalaen.
En ramme rundt det blå panelet i kraft kartong fra Papicolor, før jeg monterte det på sortkartong til slutt. Jeg synes sort løfter de skarpe klare fargene på en flott måte. 

Til slutt dekor: Motivet er fra I Love Digi Designs. Pynten har jeg holdt naturlig og i samme fargetoner som resten. Litt hamp for å ta igjen drømmefangeren, en fjær farget i akvarellfarger, blå blomster, halvperler fra Staz.



Jeg har som nevnt, laget meg en bok til inspirason. Det har jeg gjort med å klippe til ønsket størrelse kartonger først. Jeg har skrevet ut alle palettene til Scrappelyst på skisseark, som jeg deretter har limt på den sorte kartongen. Kartongen er hullet og satt spiral i, og voala: en bok :D



Nå kan jeg huke tak i boken som ligger på pulten min, når jeg trenger litt ekstra inspirasjon i scrappingen min. Det er jo ikke alltid PC-en er med eller på, så denne gleder jeg meg til å ha tilgjengelig <3


Produktene fra Marabu, Sakura, Papicolor og Staz distribueres i Norge igjennom Global Hobby og Kunst.  Titt innom hjemmesiden deres, eller ta gjerne kontakt for å finne din nærmeste forhandler.

Håper du lot deg inspirere, og ikke glem å titte innom vår flotte PALETT fane. Der ligger det pr nå 28 stk ulike fargerike og spennende insirasjonspaletter å venter på dere!

http://elinshobbykrok.blogspot.com/

1 kommentar:

  1. så lurt å skrive ut palettene å lime dem inn i ett lite album :-) Nydelig forside :-)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.