fredag 13. november 2020

Konfirmantkort med fotballtema

 Hei. 

I dag vil jeg vise to konfirmantkort med fotballtema. Kortene er laget på bestilling til to gutter. Jeg har tatt utgangspunkt i fargene til guttenes fotballag og brukt logoen til klubben etter bestillers ønske. Kortene er i størrelse 5 x 5,5 inch og har pengelomme. De er laget etter Tutorial 79 - Kort med pengelomme. Dette er en mal jeg ofte bruker til konfirmasjonskort. 

Det første kortet er brettet i naturfarget kartong fra Papicolor. Mønsterarkene er i blått og hvitt, fra Studio Light og Papirdesign. Jeg har Brukt dies fra Papirdesign, Marianne Design og Sizzix til å stanse ut ulike elementer. Vimpel og konfirmant er fra Papirdesign, hullkant og hønsenetting fra Marianne Design  og splatt fra Sizzix

Teksten er stanset ut i hvit mosegummi med dies fra Kort og Godt. Klistremerker og dotter er fra Papirdesign. Jeg har tegnet langs kanten på klistremerkene med hvit Sakura Gelly Roll 08. Jeg har knyttet fast en fotballskocharms med vokset bomullstråd fra Kort og Godt.


På innsiden av kortet har jeg laget en pengelomme. Jeg har pyntet med mønsterark som matcher forsiden. Tekststempelet er fra Papirdesign. Jeg liker teksten på dette stempelet veldig godt og bruker det mye på konfirmantkort.


På baksiden av kortet har jeg stemplet med et "håndlaget av" - stempel, som kommer fra Kort og Godt.



Kort nr 2 har også naturfarget kartong fra Papicolor til bakgrunn, men på dette kortet har jeg brukt mønsterark i svart og rødt. Arkene er en kombinasjon av Papirdesign og Studio Light.  Jeg har brukt en ferdigkjøpt svart tag og dies fra Papirdesign og Marianne Design til å stanse ut forskjellige elementer.  Teksten er stanset ut i bølgepapp fra Folia med en dies fra Papirdesign. Klistremerker og dotter er også fra Papirdesign.  Jeg har knyttet vokset bomullstråd fra Kort og Godt i hullet på tagen sammen med en fotballskocharm og tegnet rundt kanten på klistremerkene med hvit Sakura Gelly Roll




Innsiden har fått pengelomme og tekststempel.


Det er også god plass til å skrive en egen hilsen: 


Produkter fra Papicolor, Studio Light, Marianne Design Sizzix, Folia, Sakura, samt mosegummi og charms forhandles av Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for å finne din nærmeste forhandler.

Hege. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.