fredag 15. desember 2023

Julehilsen - julekort med utklippsfigurer

 God morgen!

I år har jeg sett så mange fine julekort laget ved å  bruke figurer fra ulike klippeark, at jeg lyst til å prøve selv

Jeg tok derfor fatt på det nydelige klippearket fra årets julekolleksjon hos Papirdesign, og klippet ut mange forskjellige figurer. 

Selve kortbasen er ferdigkjøpt, i kraftfarget kartong

Mønsterarket er fra Papirdesign. 

Jeg ville lage et slags landskap og har brukt 3d-puter i ulike tykkelser for å skape dybde i motivet.

Jeg stanset først ut to trær som jeg limte på bakgrunnen. Disse har jeg hatt så lenge at jeg er usikker på hvilken produsent de kommer fra. 

Etterpå monterte jeg sammen motivet slik jeg ønsket. Litt vanskelig å se "dybden" på bildet, men jeg ble veldig fornøyd med at det ser ut som det er avstand mellom de ulike elementene som følge av ulik tykkelse 3D-puter. 

Etter at alt var montert, limte stanset jeg ut tekst i rød kartong og limte øverst. 

Jeg limte også en klistremerketekst på kjevlet til pepperkakekona. 

Til slutt streket jeg opp med hvit penn og la på litt glitterlim her og der. 

 



Jeg syns dette var et utrolig morsomt prosjekt å holde på med, selv om det egentlig var langt utenfor min både stil og komfortsone. 

Ønsker dere alle en fortsatt fin førjulstid.


Kreativ hilsen fra

Hege. 




2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Dette ble nydelig🥰 så fine disse motivene fra Papirdesign så håper jeg får tak i ett ark etter jul😄

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.