onsdag 11. juni 2014

Grublis - Bruk av tutorial

Vi i Scrappelyst vil fra tid til annen kjøre noen ekstra utfordringer vi kaller for "Grublis". Disse oppgavene kan være litt ekstra omfattende og krever rett og slett litt grubling for å løses.

Det er klart for vår andre Grublis, og denne gangen ønsker vi at dere skal finne inspirasjon i tutorialene vi har lagt ut. Oppgaven er:

Ta utgangspunkt i en (eller flere) av våre tutorial(s) og lag et prosjekt ut i fra denne. Alle tutorials vi har lagt ut finner du her.

Frist for å delta er 6.juli kl 20.00. Reglene for deltakelse finner du her. Det må også fremgå tydelig hvilken tutorial du har benyttet. Link gjerne direkte til tutorialen og henvis til nummeret den har i vår tutorial-oversikt.

Med oss på denne Grublisen har vi Kreativ Hobby.


I samarbeid med dem gir vi vinneren et kjempelekkert klippeark og 6 ulike gummistempler.



TeamScrappelyst har også kastet seg over denne Grublisen og her kan du se vår løsning av oppgaven:

Kristin:
Jeg har valgt meg ut en tutorial på sjokoladekort (tutorial nr 19) og laget en maskulin variant av denne. På kortet har jeg brukt ulike stempler fra Kreativ Hobby: "Steampunk liten collage", "Steampunk stor collage" , "Gratulerer med dagen - elegant" og "Alt du trenger er...".




Hege:
Jeg har valgt tutorial nr 18: Bryllupskort med mal og laget et bursdagskort ut fra denne.
Motivet jeg har brukt er fra Kreativ Hobby, "Vintage klippeark-Sommer", og mønsterpapiret fra StudioLight, som føres av Global Hobby og Kunst.  I tillegg har jeg brukt kakeserviett, chipboard og halvperler fra Papirdesign, samt chipboard fra Wycinanka, som også føres av Global Hobby og Kunst. Jeg har brukt dodz-lim som føres av Global Hobby og Kunst til å lime på blomster, kakeserviett og metallpynt.


Katrine:
Jeg har brukt tutorial nr. 33: sidestep kort og laget et bursdagskort som skal følge med en forsinket bursdagsgave. Motivet er fra Nicecrane Designs, fra samlingen Playing Kids by N. Brisley. Motiv og alt av pynt er festet til kortet med dodz, en type limdotter som kommer i forskjellige hendige størrelser, som føres av Global Hobby og Kunst. Bak motivet har jeg brukt stempler fra Kreativ Hobby: "Kaffe flekker" og "Poststempel m/frimerker".



Jeg har brukt tutorial nr 41: Tepose-kort og laget et koslig veninnekort. Mønsterpapirene er fra papirdesign. Motivet er fra Kreativ Hobby, "Vintage klippeark-Sommer", og det flotte kaffestempelet finner du også hos Kreativ Hobby. Har brukt osteklut, roser, halvperler og hugsnug bånd til dekorasjon. Hugsnug bånd finner du i sortimentet til Global Hobby og Kunst



Wenche
Jeg har brukt tutorial 47 Alternativ til pappsugerør metoden for å lage min variant av "sugerør"-effekten. På mitt lille røde kort har jeg stempeltrykk og vintage-motiv fra Kreativ Hobby. Motivark fra Sudiolight og Chipboards fra Wycinanka. Begge de to sistnevnte er i sortimentet til Global Hobby og Kunst



Jeg har brukt tutorial nr 44. Effekt på chipboard på en layout av min herlig gutt. Til å lage layouten har jeg brukt mønsterark fra American Crafts, og restepapir. Bakgrunnen har jeg laget med stenciler, modeling paste og gelatos. Før jeg har stemplet og splæsjet med litt svart dabber. For å pynte chipboarden har jeg brukt samme fremgangsmåte som i tutorialen. Ellers har jeg pyntet med blondeserviett fra Papirdesign, hjemmelaget tags, litt washi tape og stickers :)



Jeg har brukt tutorial nr 29, Farging av Hug Snug. Motivet og stemplene kommer fra et klippeark fra Kreativ Hobby. Tekststempelet til høyre er også stemplet på baksiden av tagen. Også dette kommer fra Kreativ Hobby. 





2 kommentarer:

  1. Takk for på minnelse Kristin! Jeg har brukt tutorial nr. 61, kort med pengelomme. :)

    SvarSlett
  2. For ett flott sjokolade kort <3

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.