torsdag 25. september 2014

Dekorering av plastlokk

Jeg er veldig glad i å pynte bokser av alle slag.

Bretter sjelden bokser fra bunn av selv, men er storsamler av tomme bokser av alle slag.


Ofte kan boksene ha et litt kinkig og lite pent lokk feks av plast i gild farge.

Jeg har kommet frem til en måte å kamuflere dette på ved hjelp av folietape fra Biltema og gesso.


Jeg taper med folietape litt røfflig og lager litt skrukker for et rustikt preg og også for å skjule evt skrift som er preget i lokket. Når jeg synes lokket er tildekket nok så sprayer jeg tapen med gessospray og tørker av med klut/papir for å få frem litt av glansen fra folietapen igjen.


Og resultatet blir et lokk som ikke oser av plastikk, og som nå er klart til enda litt mer pynt om man skulle ønske det: 


3 kommentarer:

  1. Helt genialt :D Takk for ett supert tips! :D

    SvarSlett
  2. Smart måte å gjør dette på

    SvarSlett
  3. Genialt :) Har kun malt på før eg, men det dett så fort av.. Dette må leggast på minne :) ¨

    Gina

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.