onsdag 13. desember 2023

Dekorert Baileys-sjokolade med mal

Hei!
 
Tradisjon tro dekorerer jeg alltid en eller annen form for sjokolade til jul. Tidligere år har jeg vekslet mellom toffifee og sjokoladeplate, men i år ville jeg prøve noe nytt. Jeg har kjøpt inn Baileys sjokolade og laget hylster til disse. Kjekt å jobbe i nytt format og utfordre seg selv litt.
 
Under deler jeg en enkel mal og forklaring.
 Du trenger stødig kartong, bånd av noe slag og det du ønsker av mønsterark og pynt.
 
Jeg har brukt Papicolor kartong. Den er ikke fullt 12", men det går helt fint å bruke kartong som måler 12" også da den siste lille fliken kun limes fast på innsiden. Jeg lar den ene siden være full lengde og kutter den andre til 8,5". Jeg scorer på målene som vist på bildet under.
Jeg bretter kantene godt før jeg limer sammen hylsteret, og det blir som på bildet under.
 
 
 Hylsteret sitter noe løst rundt esken med sjokolade, det er derfor nødvendig med en form for bånd, blonde eller hyssing for å holde esken fint på plass. Det blir også et fint dekorativt element. Jeg limer båndet på som vist under. Nå gjenstår bare det morsomste - mønsterark og pynt.
 
Her er min ferdig pyntede eske. Mønsterark, klippeark, tekst-die og klistremerketekst er alt fra Papirdesign. Øvrige produkter er grønt fløyelsbånd, bølgepapp, noteark og snøfnugg fra Søstrene Grene.



 Ha en super desemberdag!


 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.