fredag 31. oktober 2014

Familiebildet

Det er ikke ofte vi tar bilder av hele familien samlet, siden en av oss nødvendigvis må stå "bak kamera".  Oftest blir jeg den personen, siden jeg er den som liker best å fotografere.  Det kan derfor bli hele turer/hendelser uten et eneste bilde av meg.  Mange ganger har barna spurt når vi ser på bildene i etterkant: "Hvor var du, mamma?" Og svaret er alltid det samme... "Det er jeg som har tatt bildene".  Jeg har blitt mer og mer obs på dette i senere tid, og oppfordrer derfor andre i familien til å ta bilder innimellom, slik at jeg også får være med.  Barna synes jo det er gøy å ha bilder av mamma også.

"Selfies" har også blitt mer og mer populært i den senere tid, og det er jo absolutt en mulighet om man ønsker å samle hele familien på ett bilde. Enkelt å få til er det derimot ikke, har jeg erfart, i hvert fall ikke når vi er 5 stykker.  Vi benyttet derfor sjansen til et "familiebilde" utenfor Lister Fyr i sommer da vi var så heldige å ha fotograf (les: mormor) med oss.

Her hat jeg laget en LO hvor jeg har brukt et av bildene vi tok der.  Mønsterarkene jeg har brukt kommer fra Papirdesign og UHK gallery.  Jeg har også brukt stensil, modelling paste  og ulike "mister" på bakgrunnen.  Jeg har pyntet med dotter fra Papirdesign og chipboard fra Wycinanka.  Wycinanka forhandles i Norge via Global Hobby og Kunst. Den grønne sirkelen er "inngangsbilletten" fra fyret. Synes alltid det er gøy når jeg klarer å få med litt "ekte scrap" på LO-en. 



Håper du lar deg inspirere til ikke bare å befinne deg "bak kamera", men også til å være en del av opplevelsen :-)

1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.