lørdag 4. februar 2017

Årets første Konfirmasjonskort

God morgen. 

Utover våren melder ofte behovet for konfirmasjonskort seg.  Det er godt å få laget noen i god tid og i dag vil jeg vise dere årets første konfirmasjonskort fra meg.

Jeg har laget et kort til jente, med nydelig motiv og mønsterark fra Papirdesign. Mønsterarkene er fra fjorårets serie "Muligheter." Kortbasen er hvit kartong fra Papicolor, som jeg liker veldig godt.  Den lilla rammen bak motivet er stanset ut med en dies fra Papirdesign og kakeservietten er fra Din fantasi.  Den svarte rammen er også stanset ut med en dies fra Papirdesign, og kartongen jeg har brukt er fra Kort og godt. Denne kartongen egner seg veldig godt til bla chalkboard-stil, da jeg synes embossingen kommer veldig godt frem.  "Kjære konfirmant" er også en dies fra Papirdesign, som jeg har stanset ut i hvit mosegummi.  Jeg har pyntet med nydelige lilla roser fra I am roses og små, hvite roser fra Kort og Godt. Til slutt har jeg limt på noen lilla halvperler fra Papirdesign.



Jeg liker å pynte innsiden på kortene jeg lager enkelt. Her har jeg laget en helt enkel pengelomme på ene siden og stemplet en tekst fra Papirdesign nederst. På denne siden er det mye ledig plass om man skulle ønske å skrive en personlig hilsen inni kortet.


På den andre siden, har jeg stanset ut en hvit ramme fra Papirdesign og stemplet en fin tekst, også denne fra Papirdesign. Jeg liker å pynte "flatt" på innsiden, slik at ikke kortet "bygger for mye" når det lukkes.


Papicolor, Din Fantasi og mosegummi forhandles via Global Hobby og Kunst.  Ta gjerne kontakt med dem for å finne din nærmeste forhandler.

Ha en fin dag :-)

2 kommentarer:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.