fredag 20. april 2018

Første telttur!

Det er ikke til å legge skjul på at med baby i hus, så går scrappingen i sirup hos meg for tiden. Men når jeg først får en time eller tre til overs og kan boltre meg i kroken min, da bobler det over av ideer og inspirasjon! 

En søndags ettermiddag hadde jeg tre LOer hengende over meg på en gang, som bare MÅTTE ut på papir. Da gjorde jeg to ting jeg aldri har gjort før: Jeg scrappet TRE layouts på en og samme gang, og jeg scrappet en bakgrunn på layout uten å ha valgt bildet først... Det er denne LOen jeg vil vise dere i dag. 


Jeg begynte med å bygge opp LOen: Grunnet med clear gesso og markerte sånn ca hvor jeg ville ha motivet. Jeg har ofte samme størrelse på motivene mine, så jeg tok bare et tilfeldig bilde som mal. Deretter begynte jeg  å leke: Først la jeg på litt Marabu Mixed Media Acryl Paste i fargen hvit. Jeg la den litt vilkårlig rundt bilderammen, med stensil og spatel. Deretter brukte jeg et tekststempel og VersaMark Inkpad - Original, før jeg strødde på hvitt embossingpulver og varmet opp. (Dette gir en kul effekt, siden fargene ikke fester seg på de embossede områdene). Etterpå lekte jeg med Marabu Mixed Media Art Sprayer i fargene sitrongul og apple. Jeg har supplert med Marabu Mixed Media Art Crayons i samme farger, og Cosmic Shimmer Pixie Powder i fargen peacock green.


Til slutt drodlet jeg litt med Sakura Gelly Roll Basic - Sort, og stemplet med søm stempler. Teksten på sirkelen er skrevet med Sakura Gelly Roll Metallic - Rosa.

På dette punktet valgte jeg bildet mitt, og da måtte jeg fram med rosa detaljer! Chipboarden i murstein og bokstaver er sprayet med Marabu Mixed Media Art Spray i fargen raspberry. Den rosa voksede bommulstråden er fra Kort og Godt, og de rosa diamond gemene er fra Marianne Design.


VersaMark, Marianne Design, Sakura, Cosmik Shimmer og Marabu Mixed Media produkter føres via Global Hobby og Kunst her i norge. Sjekk ut deres fenomenale utvalg av mixed media produkter HER.


1 kommentar:

  1. Herlig! Flotte farger og kul bakgrunn :)

    Ønsker dere alle en god helg :)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.