torsdag 12. april 2018

Kort i lillatoner

Jeg liker veldig godt lilla, og den nye kolleksjonen til Papirdesign "Fremtidsdrømmer" har flere nydelige ark i lilla fargetoner.  I dag har jeg lyst til å vise dere noen kort jeg har laget med disse arkene.  Begge kortene er i 4 x 6 format, og jeg har brukt hvit kartong fra Papicolor som base.

Det første kortet er et konfirmantkort hvor jeg har kombinert fargene lilla og grått. Det er en kombinasjon jeg liker veldig godt. Både mønsterark, Stempeltekst, vimpeldies, konfirmantdies og rammedies er fra Papirdesign.  Konfirmant er stanset ut i hvit bølgepapp fra Folia. "Skyggen" og rammediesen er stanset ut i mørk lilla kartong.  Vimpelen er limt på med 3d-puter for å skape dybde  til kortet. Jeg har pyntet med blomster fra blant annet I am Roses, halvperle fra Kort og Godt og et par chipboardstjerner.


Jeg har brukt samme mønsterark inni kortet som på utsiden (baksiden på det ene). Stempelteksten er også fra Papirdesign.


Det andre kortet er et bursdagskort, som jeg laget til Wenche her hos Scrappelyst.  Nydelige lillatoner fra Papirdesign, kombinert med mørk lilla kartong. Rammedies og tekststempel er også fra Papirdesign, mens bladdiesen er fra Kort og Godt. Bladene er stanset ut i sølvgarget bølgepapp fra Folia.  Blomstene jeg har pyntet med er fra I am Roses og "Relax and Enjoy" er fra et Studiolight klippeark.


Det siste kortet er et konfirmasjonskort med lilla som hovedfarge. På dette kortet har jeg bygget opp med mønsterark, kakeserviett og en bit sølvfarget bølgepapp fra Folia.  Teksten er fra Papirdesign. Jeg har stemplet med versamark vannmerkepute på svart kartong og embosset med Cosmic Shimmer embossingpulver fra Creative Expressions. "Konfirmant" er stanset ut med en dies fra Papirdesign. Jeg har pyntet med button fra Magic Monday og vokset bomullstråd fra Kort og Godt, samt stjerner i Wood veneer.


Innsiden er laget ved hjelp av mønsterark, dies og stempel fra Papirdesign.


Produkter fra Papicolor, Folia, Creatie Expressions og Studiolight forhandles i Norge via Global Hobby og Kunst


Ha en fin dag alle sammen!




1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.