onsdag 30. januar 2019

Velkommen 2019

I startgropen på det splitter nye året 2019, tenkte jeg å vise dere noen koselige kalendere som jeg laget til julemessen jeg deltok på rett før jul. En populær gave, både for meg og andre. For hvem ønsker seg vel ikke litt ny og lekker veggpynt når et nytt år står for dør? 
Gjør dere klare for et lite bilderas!

Alle kalenderne har harde plater som base, primært baksider til tegneblokker ol. Jeg har deretter brukt nydelige mønsterark i fra Papirdesign på samtlige. Mønsterarkene er fra div serier, noe nytt noe gammelt. Her har jeg, i tillegg til englemotivet, brukt en nydelig clearstamp tekst fra Papirdesigns PD17248 Konfirmant -Jente  plate. Jeg har pyntet opp med blonderester, osteklut, blomster fra bl.a I Am Roses og bølgepapp fra Folie. Bølgepapp i ulike farger er forøvrig en gjennganger på kalenderne mine.

Her har jeg brukt blomster og små perler fra Kort og Godt i tilleg til det andre. Hvit bølgepapp og noen halvperle - dråper her og der. Jeg har laget fester med å sette to hul i platen, før jeg trer igjennom enten blonder, hamp eller en kombinasjon av begge.

En kalender for den reiseglade? Selve kalender-arkene er et 30x30 ark fra Papirdesign som er kuttet opp og festet med splittbinders til bakplaten. "Hallo" med skygge og taggen bak motivet er stanset ut med dies fra Papidesign, begge fra samme sett. Motivet og cutouts er forøvrig fra Studio Light.

Her har jeg piffet opp med blonder i samme farge som bakgrunn, samt noen utstansede blader. Søte små grønne perler fra Kort og Godt, og det tror jeg jammen ta den grønne brede blonden også er fra.

Nok et nydelig stempel fra Papirdesign, dette fra plate PD18475 - Nyt livet. En av mine store favoritter for tiden <3  Halvperler fra samme produsent. Jeg har stanset ut sirkler med dies fra Marianne Design.

Her har jeg brukt tekst og mønsterark fra Papirdesigns serie Vennskap. Snurreblomstene er fra Kort og Godt. I tillegg har jeg lurt med en kakeserviett. På nesten alle kalendere har jeg brukt hvit akrylmaling fra Marabu til å børste over paneler, blomster ol.

Her har jeg brukt blomsterranker og utstansede bladranker til dekor. Den nydelige rammen bak kalenderblokken er stanset ut med dies fra Marianne Design som heter twine oval, den er SÅ lekker <3

Dagens siste kalender! Det ble mange på en gang det, men kanskje fant du litt inspirasjon til å lage din egen? Jeg lager mange av disse hvert år og koser meg veldig med dem.

Produkter fra Folia, Marabu, Marianne Design og Studio Light distribueres i Norge igjennom Global Hobby og Kunst. Kontakt de gjerne for å finne din nærmeste forhandler.




1 kommentar:

  1. Superflotte kalendere :)
    Jeg kjøpte meg visst noen slike kalendere, men har ikke fått brukt dem ennå....ehh....bør vel henge i da kanskje :-o

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.