lørdag 11. april 2020

Grublis for april - geometriske former

I grublisen denne måneden har vi fokus på geometri. Høres det komplisert ut sier du? Det er det absolutt ikke. Vi vil rett og slett at du skal ha fokus på en geometrisk form på prosjektet ditt. Det kan f.eks være sirkel, firkant, rektangel osv.


La deg gjerne inspirere av våre LO skisserKort Skisserfarge paletter og / eller tutorials

Grublisen vår har frist den 6.mai 2020 kl 20.00  og reglene for deltagelse finner du her

Med oss på utfordringen har vi Global hobby og kunst


Sammen med dem gir vi vinneren produkter fra Staz, Marianne Design og Sizzix.


Delta ved å linke inn bidraget ditt via inlinks, send oss bidraget ditt på mail eller via melding på FB (detaljer i reglene).

Kristin:

Jeg har valgt å ha fokus på sirkel. Jeg har sett mange kort laget etter denne lesten, men aldri forsøkt det selv. Det var veldig gøy og det blir helt sikkert flere av disse. Avrundingen nederst er laget med en sirkel-die. Tennene er stanset ut med en sirkel med scallop-kanter. Tungen er en sirkel, og øynene er naturligvis sirkler. Øyenbrynene er stanset ut med en parentes fra en alfabet-sett.

Wenche:

Jeg har laget et kort pyntet opp med sirkler.


Kortet er laget på en base av ferdigbrettet mørk rosa kort fra Staz, med tilhørende konvolutt. Mønsterarkene er fra Studio Light

Skoen er stanset ut med die fra Papirdesign, PD 1900247 Sneakers, stor. Buttons er også fra Papirdesign, og utgjør kortets tekst sammen med "til deg" stanset ut med die fra settet; PD 18399 Gavekort.  

Produkter fra Staz og Studio Light distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for hjelp til å finne din nærmeste forhandler.


Elin:
Jeg har valgt meg diamantform som repeterende mønster i min Mixed Media side. En side etter samme stil som alltid: Papicolor kraft kartong som base, bygget opp med Marabu Mixed Media Paste, Art Sprayer og Crayons. Grunnet med Amsterdam Gesso før jeg legger på paste og farger. Stemplet opp med et gammelt tekststempel og valgt meg noen fine blomster i fokus, i tillegg til teksten. Dilla på hvite spruter og droodling med Sakura pennene mine, er har jeg brukt Sakura Micron i sort.




Katrine:
Jeg har laget et bursdagskort med trekanter som repeterende geometrisk innslag.
Jeg har brukt Papicolor kartong som base, og skåret til et ekstra panel av kartong som jeg lager bakgrunnen på. Bakgrunnen har jeg først grunnet med Amsterdam Transparent Gesso, og deretter brukt en kjempekul stensil fra Studio Light sammen med Marbu Akryl Mousse for å lage trekantmønsteret. Fargen er tilført med Marabu Art Spray i fargene Lavender og Aubergine. Jeg har drodlet rundt noen av trekantene, samt rundt kanten, med en sort malingspenn. Alle disse produktene distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.

Tekstene kommer fra Kort&Godt stempelplate M-419. Jeg har stemplet på kartong og klippet dem ut, og festet dem til kortet med 3d-puter. Eneste pynt ellers er sort sytråd og enamel dots.
Ann Kristin:
Til denne oppgaven valgte jeg å lage en PL-side. Det er bare Sååå lenge siden sist! Jeg har brukt kun ett mønsterark til alle lommene! Fra den nye serien til Papirdesign; "Håpefull"! En nydelig serie! Blomstene er klippet ut fra ett annet ark i samme serie, er de ikke nyyydelige? Jeg har også brukt noen av de nye klistremerkene fra Papirdesign, som f.eks "Smellvakker" som er på bildet av grisen. Da Matilde ønsker seg en slik gris! :) "Ferie" er chipboard i tre fra Papirdesign, dottene er også derfra! Så passet det også å få brukt reve-diesen fra Sizzix igjen! Den er jo så søt, så veldig kjekt å få brukt den i fett passende tema :) Jeg har brukt litt trekanter her og der, og sirkler(dotter) som geometriske former! PL- lommen er fra Becky Higgins, Design K.


Hege:

Å lage noe med geometriske former, viste seg å ikke bare være lett. Uansett hvor god plan jeg hadde, så ble resultatet noe annet enn jeg hadde tenkt. Layouten nedenfor ble mitt 3. forsøk på å løse oppgaven og her har jeg chipboardsirkler under bildene.

Jeg har brukt nydelige mønsterark fra Papirdesign sin nye kolleksjon "Håpefull". På bakgrunnen har jeg brukt hvit Marabu Mixed Media Acryl Mousse sammen med stensil og stempler fra Studio Light og Marianne Design. Den hvite tagen er fra Staz.


Klistremerkene er fra Papirdesign og tittelen er stanset ut i Folia bølgepapp med alfabetet WordPlay fra Sizzix. Jeg har pyntet med duggdråper fra Staz.


Produkter fra Marabu, Studio Light, Folia , Staz og Sizzix forhandles av Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for å finne din nærmeste forhandler.


You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.