mandag 1. juni 2020

Alkohol Ink bakgrunner, tips til bruk - Del 1

Hei!

Jeg har eksperimentert og lekt meg med Alkohol Ink fra Marabu, og vil gjerne dele noen tips til forskjellige bruksområder for de ferdige bakgrunnene man lager. I dagens innlegg deler jeg den første av fire ideer til bruk.

Jeg har brukt det herlige settet som du kan se på bildet under her, som inneholder fargene magenta, lemon og caribbean. Med i pakken er det også en permanent tusj med to tupper og 5 stk spesialpapir. Jeg har i tillegg brukt en gammel blending soloution. Marabu har sitt eget tilsvarende produkt som heter Extender.

 I dagens eksempel skal jeg bruke en bakgrunn som jeg laget med fargene lemon og caribbean. Jeg har lagt lag på lag med de to fargene, sammen med blending soloution, og latt de skli i hverandre og skape en nydelig grønnfarge. Jeg ville derfor benytte denne bakgrunnen til å stanse ut noen blader/grener.

Her er de ferdig utstansede grenene, stanset ut med dies fra Sizzix. Fargene i bakgrunnen gir veldig fint liv til bladene.
 

Jeg har brukt de utstansede bladene på en 9x12 layout. Bakgrunnen er mønsterark fra Papirdesign som jeg har grunnet med transparent gesso fra Amsterdam. Bak bildene har jeg malt med litt utvannet hvit Amsterdam akryl, samt at jeg har splættet litt med den og Marabu Art Spray i fargen Caribbean.

Bak bildene har jeg bygget opp med mønsterark fra Papirdesign og turkise tags fra Staz. Øvrig pynt er chipboard-stjerner og enamel dots.

Produkter fra Marabu, Sizzix, Amsterdam og Staz distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.
Ta gjerne kontakt med dem HER for hjelp til å finne din nærmeste forhandler.

Følg med videre for flere tips fremover!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.