mandag 30. mars 2015

Ferieminner fra Sørlandet - PL-sider.


Jeg har laget 4 PL-sider fra vårt besøk på Lindesnes Fyr sommeren 2013. Jeg har brukt en H-lomme (for- og bakside) og en F-lomme (for- og bakside). Sidene skal være i den rekken bildene nedenfor viser.  Når jeg lager PL-sider, liker jeg best å skjære til mønsterark selv i stedet for å bruke ferdigkjøpte kort.  På disse sidene har jeg gjort litt begge deler.  Det jeg også synes er genialt med PL, er at jeg kan få brukt en del "scrap" som jeg har samlet meg opp gjennom årene.

På den første siden her har jeg laget tittelkortet med mønsterark fra Papirdesign sin nye kollekskjon "Hell og Lykke". Jeg har brukt stensil sammen med modellingpaste på bakgrunnen for å lage "lysstråler" fra fyret.  Fyrtårnet er stanset ut med en dies fra Sissix, det samme er de små ankerne. Sissix forhandles av Global Hobby og Kunst.

Tittelen kjenner dere kanskje igjen fra et av bildene lenger nede... Den er klippet ut fra seilet på båten som barna fikk maten sin i.  Kortet med faktaopplysninger om fyret, er også en bit av dette seilet.  Øverst på dette kortet har jeg stemplet med geotagstempel fra Papirdesign, limt på en enamel tag og en rød enamel dot.  På bildet nederst har jeg limt på et klistremerke, også det fra Papirdesign


 
På neste side har jeg brukt treverkark fra MME, sammen med et ark fra Papirdesign sin kolleksjon "Naturligvis". Jeg elsker dette arket som ser ut som en steingard og syns det passet godt sammen med det "gamle" treverket. "Today" er klippet ut fra et PL-kort (Midnight kit). Buttonen er fra Papirdesign.
 
På det ene bildet på denne siden, har jeg stemplet med #stempler fra Staz, som forhandles via Global Hobby og Kunst.
 
På den tredje siden har jeg kombinert mønsterarkene fra de to foregående sidene med enda et mønsterark fra Papirdesign sin nyeste kolleksjon "Hell og Lykke" og et ferdigkjøpt kort. Mursteinene og den røde pila er chipboard fra Wycinanka, fargelagt med Promarkers, mens #stempelet er fra Staz.  Ankerkortet er laget ved hjelp av en dies fra Sissix. Dere finne både Wycinanka, Staz og Sissix i sortimentet til Global Hobby og Kunst.  På bildet øverst til høyre har jeg limt et klistremerke fra Papirdesign. Disse klistremerkene med små ord, er veldig anvendelige.
 

På den siste sida her har jeg også kombinert kort av mønsterark med ferdigkjøpte kort.  Kortet med "familietitler" er ferdigkjøpt og jeg har fargelagt noen av titlene med promarkers for å gi det litt mer liv. Jeg har også pyntet det med litt washiteip og et chipboardhjerte fra Wycinanka (fargelagt rødt).   

Kartet på det ene kortet er klippet ut fra en brosjyre om Lindesnesregionen.  Jeg har limt på klistremerker fra Papirdesign og et chipoardkamera fra Wycinanka. Bildet av fyret på et av de andre kortene på siden, kommer fra samme brosjyre.  Geotag og piler kommer fra Wycinanka og button fra Papirdesign.

 
 
Ha en flott og kreativ dag!
 
Håper du lot deg inspirere til å scrappe litt Project Life :-)

 

3 kommentarer:

  1. Herlege fargekombinasjonar :) Flott med så mykje tekst og info ang fyret og :)
    Gina

    SvarSlett
  2. Knall flotte sider med gjennomført tema.

    SvarSlett
  3. Kjempeflotte PL sider med masse flotte detaljer og kort. Herlig i maritim stil :D

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.