torsdag 15. juni 2017

A friend is a gift... -en mixed media LO

Heisann. I dag vil jeg dele en mixed media layout med dere.

Utgangspunktet for layouten er et dypdykk i restekassen hvor jeg fant to relativt store restebiter og satte dem sammen til en 12x12 bakgrunn. Jeg grunnet hele bakgrunnen med clear gesso før jeg brukte Amsterdam akrylmaling i fargene Gold ochre og Naples yellow light (kremfarget). Jeg påførte malingen med en spattel. Jeg brukte også Marabu akryl mousse over en doily-stensil før jeg til slutt tilførte litt knæsje rosafarger i form av Marabu Art Spray i fargene Cherry Red og Raspberry.

 Bak bildet har jeg bygget opp med lag av mønsterark og papirpynt. Jeg har også stukket innunder noen biter av chipboard fra Wycinanka. Alle blomstene kommer fra Prima, det gjør det meste av papirpynten også.

 Et lite bilde og en del pynt i en klynge oppe på siden også.

Siste hånd på verket blir å splatte litt gullfarget Marabu Art Spray, samt en hvit mist, utover bakgrunnen. Jeg dekker motivet på bildene med en liten arkbit, men synes bare det er fint om det kommer noen splatter langs kanten av bildene. Jeg synes det er med på å "sveise" (i mangel av et bedre utrykk) bilder og bakgrunnen mer sammen.

Produkter fra Amsterdam og Marabu distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.

Ønsker dere en kreativ dag!

1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.