mandag 26. juni 2017

En LO med tall- og bokstavrester

Hei! I dag vil jeg dele en layout med dere hvor jeg virkelig har gjort et innhugg i rester av tall og bokstaver. Jeg har rikelig med rester, men det er det vel flere scrappere som kan kjenne seg igjen i?

Jeg skjærte til en bit tykk papp til ca. str. 12x8" og dekket den fullstendig med rester av tall og bokstaver. Det er mange av typen ukurante som Q, Z, X, Y osv. Deretter malte jeg 3 strøk med Marabu gesso, lot det tørke godt mellom hvert strøk. Jeg tilførte deretter farge ved hjelp av rosa gelatos og vann, og litt gul Marabu art spray (farge lemon) til slutt. Jeg ønsket en litt nøytral kolonne langs høyresiden på arket siden jeg ville skrive en del, og da passet dette hvite treverksarket fra Kort&Godt perfekt. Arket under bildene er også fra Kort&Godt. Jeg har festet vellum mellom arket og bildene for å duse ned mønsteret pittelitt siden bakgrunnen er såpass travel.

Tittelen er chipboard fra Scrapiniec, det er også bakgrunnschipboarden som jeg har stukket inn i pynteklyngene. Hjertestempelet nederst er fra Studiolight, STAMPLH126. Linjene til teksten min har jeg stemplet opp med et stempel fra Marianne Design, KJ1704. Jeg har splattet litt Marabu art spray i gull ved hver pynteklynge.


Pynten i de forskjellige klyngene er papirpynt fra Crate Paper, blomster fra Prima og hjemmelagde pebbles.  Jeg har også brukt tyll og stifter - jeg liker godt kontrasten mellom det harde/røffe og det myke/søte.


Håper du ble inspirert til å bruke dine tall- og bokstavrester til noe kreativt.

Produkter fra Studiolight, Marianne Design og Marabu distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.

Ha en super dag!

2 kommentarer:

  1. Så flott LO!! Og for en snasen måte å bruke opp restebokstaver :)

    SvarSlett
  2. Knalltøff LO! Digger bruken av restebokstaver.

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.