fredag 9. juni 2017

Høvdingen fyller år!

I anledning min fars 70 årsdag i mars, måtte jeg så klart slå til med et storslagent kort! Med en stor familie på 5 søsken med sine partnere og etterhvert store og små barn, har pappa alltid blitt betraktet som høvdingen i "klanen" vår. Trygg og god, alltid en løsning på lur, alltid gode råd, og alltid sterke meninger :) Hva passer vel da bedre som motiv enn en hardbarket indianerhøvding? 

Jeg koset meg skikkelig med å lage dette kortet, selv om det ble veldig mange trinn! Utgangspunktet var en matavfallspose, slik de fleste har i kjøkkenbenken. Jeg brettet den i tre og grunnet alle kantene med hvit acryl gesso. Deretter valgte jeg mønsterark fra Papirdesigns serie "Mann er mann", arket heter "uteboden". Etter å ha dekket alle 5 flatene mine (det krevde mer en et mønsterark for å si det slik :D), brukte jeg hvit akrylic mousse og stencil for å skape litt liv rundt kantene og motivet. Jeg har også brukt et gammelt tekststempel og poststempel, med sort blekk, for å røffe det opp litt.

Motivet fant jeg å pintrest. De flotte ordene er fra stempelplatene "Ord til deg" og "Til han", begge produsert av Papirdesign. De er embosset på sort kartong med hvit finkornet embossingpulver, og brukt både på utsiden og innsiden av kortet. Ellers har jeg rotet i skuffene å funnet både fjær, flaske med glitter, metall og hamp.

Innsiden ser slik ut: Samme mønsterark, men med gode skriveflater så alle kunne skrive en hilsen. Lukkemekanismen på kortet er laget med hamp og hjemmefarget hugsnug bånd. Alle kanter er distresset og svertet med sort farge for å stå i stil med resten.



Produkter som marabu acrylic mousse, gesso, hugsnug bånd og embossingpulver forhandles gjennom Global Hobby og Kunst.

2 kommentarer:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.