fredag 11. august 2017

Grublis for august - Glitter og glam

Nå vil vi se noe som virkelig glitrer og skinner. Du kan f.eks bruke glitterlim, glitterpapir, glitterpaste, krystaller, sølv-paste osv. Lag noe som preges av “glitter og glam”.


Med oss på denne grublisen har vi Kulricke, og sammen med dem gir vi en heldig vinner disse flotte produktene;


Frist for å delta er 6. september 20.00Reglene for deltakelse finner du her.

Ann Kristin:
Jeg har scrappet ett bilde fra fjorårets ferie. Der gravde vi en havfruehale rundt Matilde, på stranda.
Tittelen, samt fiskene og sjøhesten er stanset ut i herlig,dryssfri glitterkartong fra Best Creation. Fiskene og sjøhesten er dies fra Marianne Design "CR 1364 Fish".  Bakgrunn chipboard sirkler (doodling) fra Wycinanka. Ellers brukt dies fra Sizzix platen: "great outdoors" og "rainy days and sunshine" Mønsterarket er fra StudioLight: "Romantic Summer". Brukt stensil og Marabu akrylmousse vanilla på bakgrunnen.




Elin:
 Jeg har brettet et sjokoladekort til 200g sjokolade. (Tutorial finner du HER om du vil prøve selv). Jeg har brukt hvit kraft kartong fra Papicolor som base, og pyntet med mønsterark fra Papirdesign. Arket heter "Eksos og olje", skikkelig kult navn! Her har jeg lekt meg med Marabu Mixed Media Acryl Mouse i fargen hvit og caribbean blue, sammen med to ulike stensiler. Etterpå har jeg spritet opp med turkis bling fra Staz, stanset ut blader i sølvglittrende mosegummi og lagt til hvite perlerader fra Kort og Godt. Motivet er fra Studiolight.


Wenche:
Et konfirmasjonskort fra meg.



Ark, dies og halvperler jeg har brukt er fra Papirdesign. Motivet har jeg lånt via Pinterest.
Blomster er fra bl a I am Roses. Blonde fra Din Fantasi.

Mitt glitterelement er teksten som jeg har stanset ut i nydelig glitterkartong fra Best Creation. Denne kartongen er av veldig god kvalitet og finnes i mange flotte farger. Glitteret drysser ikke.



Katrine:
Jeg har laget et mixed media kort. Jeg har lagt mønsterark fra Studiolight og blonder lag på lag før alt har blitt malt med gesso, og deretter sprayet med art spray fra Marabu i fargene kakao og gull. Det er veldig fin metallic finish på gullsprayen, noe som passer fint til "glitter og glam". Jeg har brukt en glitterpaste fra BoBunny sammen med stensil på bakgrunnen.


Rammen og hjertet er chipboard fra Wycinanka. Inni hjertet har jeg brukt et stempel fra Kort&Godt. Blomster fra Wild Orchid Crafts, halvperler fra Staz. Helt til slutt har jeg splattet litt utvannet Marabu gesso over det hele.

Jeg har laget et glitrende bursdagskort med Hurra-tekst i fokus. Alle Hurra'ene er stanset ut med dies fra Kulricke, jeg synes den fonten er så fin! Mønsterarket på bakgrunnen er fra Studiolight. Jeg har brukt et limark fra Creative Expressions som utgangspunkt. Oppå der har jeg limt fast alle Hurra'ene. Deretter har jeg strødd et lag med glitter over slik at glitret festet seg på limarket. Vips, så har man en dekorativ bakgrunn som glitrer.


Hege:
Jeg har laget en Layout hvor jeg har brukt glitterkartong fra Best Creation på tittelen. Mønsterarkene jeg har brukt er fra Studiolight, og jeg har brukt Distress Ink, Akryl Mousse og Art Spray fra Marabu på bakgrunnen. Rammen rundt hovedbildet er stanset ut med en dies fra Kulricke.  Doilyen til høyre er stanset ut med en dies fra Marianne Design.  Jeg har pyntet med blomster fra I am roses, chipboard fra Scrapiniec og enamel shapes fra Marianne Design. De utklipte ordene er fra Papirdesign, det samme er de små bokstavene i tittelen og halvperlene.


Studiolight, Marabu og Best Creation forhandles via Global Hobby og Kunst.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.