lørdag 19. august 2017

Snurr, snurr, snurr - en layout med vannfarger

Hei!
I dag vil jeg dele en layout med enkel vannfargebakgrunn. Det er utrolig gøy å jobbe med vannfarger og det er ofte ikke så mye som skal til for å oppnå en fin effekt.

Jeg har brukt hvit kartong fra Papicolor som bakgrunn, den er kappet litt av og montert på et mønsterark for en smal ramme rundt. Maskinsøm langs kanten. Før jeg malte med vannfarger grunnet jeg kartongen med clear gesso. Jeg sprayet en god del vann på bakgrunnen før jeg tilførte fargene, på den måten lever de litt sitt eget liv og renner i hverandre på en fin måte. Når første lag har tørket tilfører jeg mer farge der jeg synes det trengst, denne gangen uten å spraye vann på bakgrunnen. Jeg bruker Sakura KOI Waterbrush sammen med mine vannfarger.


Bak bildene har jeg bygget opp, lag på lag, med små biter av blonderester, vellum, silkepapir og mønsterark. Jeg hadde også en del gullglitterkartong fra Best Creations liggende som jeg har stanset ut grener i til et annet prosjekt, dette utgjør også et av lagene. Det er helt supert å bruke opp slike rester som man kanskje ville ansett som søppel. Jeg har stanset ut noen hjerter i den samme kartongen og pyntet med. Over og under bildene har jeg limt fast små sirkler stanset ut med vanlig hullemaskin og 1/2" sirkelpunch. Sammen med rosa dotter danner dette en slags konfetti. Tittelen har jeg skrevet for hånd med brushpen og klippet ut.

Produkter fra Best Creations, Papicolor og Sakura, samt kunstnermateriell som vannfarger og gesso, distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.

Ønsker dere en kreativ og super dag!

1 kommentar:

  1. Herlig....er så fint med slike bakgrunner :D
    Artig tittel også, i forskjellige fonter :D

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.