fredag 24. august 2018

Bleiekake til en lillesøster

Heisann!
I dag har jeg en bleiekake å vise frem. Det begynner å bli en stund siden sist jeg laget en, så det var moro å friske opp igjen "gamle kunster". 

Det er en liten lillesøster som er på vei og jeg har holdt fargene i klassisk lys rosa.
Kaken er bygget opp av to etasjer med bleier + en etasje med gulpekluter. Jeg bruker et papprør i midten for å holde etasjene sammen, av typen man finner innerst i gavepapirrullen eller liknende.
Jeg har brukt mønsterark fra Studio Light og trenger ca. tre stk for å lage magebeltene rundt etasjene, samt dekke øverste delen av røret som stikker opp på toppen. For å sikre meg at papiret holder godt sammen bruker jeg 3L Extreme Tape når jeg fester delene sammen.



 Over magebeltene har jeg knytt delikate blonder, og det danner seg et naturlig sted for pynting i nærheten av hver sløyfe.

Ved hver sløyfe har jeg festet et nydelig digitalt motiv fra Allegra Digital. Samlingen av motiver heter Dandelion Pink. Motivene er av høy oppløsning og jeg har forstørret dem til 2,5". Hvit blomst fra Prima og rosa blomst fra I Am Roses går også igjen som pynt. Ved denne klyngen har jeg også pyntet med en chipboardfigur.



Jeg har stanset ut Babyjente teksten med en die fra Papirdesign. Skyggen er stanset ut i samme mønsterark som er brukt ellers på kaken (bare baksiden) og teksten er stanset ut i hvit glittermosgummi fra Folia. For å få teksten til å stå litt ut fra røret har jeg brukt gjennomsiktig og ganske stiv plastemballasje.

Sett forfra ser det nesten ut som bamsen holder teksten.

Produkter fra Studio Light, 3L og Folia distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.

Ønsker dere en strålende dag!



1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.