lørdag 11. august 2018

Grublis for august - fargepalett


I grublisen denne måneden vil vi at du velger deg en av fargepalettene våre og bruker den som utgangspunkt for det du lager. Det er lov med litt kunstneriske friheter, men vi skal kunne se at paletten er brukt. Husk også og skriv hvilken palett du har benyttet. Alle palettene våre finner du her.

La deg gjerne også inspirere av våre LO skisserKort Skisser og / eller tutorials

Grublisen vår har frist den 6.september 2018 kl 20.00  og reglene for deltagelse finner du her

Med oss på utfordringen har vi Papirdesign.



Sammen med dem gir vi vinneren denne fine premien bestående av die og stempel.  


Delta ved å linke inn bidraget ditt via inlinks, send oss bidraget ditt på mail eller via melding på FB (detaljer i reglene).


Kristin:
Jeg har laget en layout med utgangspunkt i fargepalett nr 19. Bakgrunnen er laget med vanGogh akvarellmaling, Marabu Art Crayons, Marabu Chalky Chic og Marabu mousse. Jeg har lagt flere lag med fargene og latt det tørke mellom hver gang. Jeg har også brukt Marabu lett strukturpasta og tilført farge før den tørket, og så dratt det utover med fingrene for å skape litt glidene fargeoverganger. 

Katrine:
Jeg har laget et kort etter fargepalett nr. 6. Jeg har tatt utgangspunkt i de mørke blåtonene, samt sandfargen og hvitt. Basen min er hvit kartong fra Papicolor og mønsterarkene er fra Papirdesign. Jeg har rufset arkene litt langs kantene og deretter strøket på litt hvit maling fra Amsterdam med fingeren.

Teksten er stanset ut med en die fra Kort&Godt i perlemorskartong fra Papicolor, mens bladgrenen er stanset ut i mønsterark med en Sizzix die. Bølgepapp fra folia, blonde fra Kort&Godt. Papicolor, Amsterdam, Folia og Sizzix produkter distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.


Mitt kort har jeg laget etter palett #14


Konfirmasjonskortet er laget av hvit Papicolor kartong, dekorert med mønsterark fra Studio Light. Vimpel, tekst og stjerner er stanset ut med dies fra Papirdesign.

Kakeserviett i sølv og tekst stanset ut i speil-kartong fra Marianne Design. Sølveffektene gjør dette kortet mer spennende.

Glitrende epoxy stjerner fra Marianne Design. 

Motivet er fra Maja Design. 


Produkter fra Papicolor og Marianne Design distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Ta kontakt med dem for hjelp til å finne din nærmeste forhandler. 

Hege:

Jeg har laget et babykort med utgangspunkt i fargepalett #23, som består av nydelige, duse grønn- og blåtoner, samt beige.

Kortet er brettet i hvit Papicolor kartong. Mønsterark og motiv er fra Studiolight sin serie "So Spring".  "Babygutt" er stanset ut i hvit mosegummi med dies fra Papirdesign. Den brede blonden er fra Kort og Godt og de lyseblå dottene er Staz Glanzmerker.


Inni kortet har jeg brukt samme mønsterark som på forsiden og stemplet en tekst fra Kort og Godt.

Mosegummi og produkter fra Papicolor, Studiolight og Staz, forhandles av Global Hobby og Kunst i Norge


Elin: 
Inspirert av Fargepalett nr 6, har jeg foreviget et sommerminne fra en ferietur vi hadde for noen år tilbake. Jeg har brukt nydelige sommerlige mønsterark fra Studiolights serie: So Spring, og prøvd å vekke følelsen av blå himmel og blått hav ved hjelp av Marabu Mixed Media Art Spray i fargen sky blue. Jeg har stanset ut firkanter av to ulike ark, og stipplet rundt med Sakura Gelly Roll Metallic pen fra settet sweets. Fargen er lilla. Ellers har jeg brukt litt chipboards, hamp og små sweetheart blossoms. Jeg har også brukt dekorelementer (Sommerfugl, teksten "Happy mind happy life") fra et av Studiolights klippeark fra samme serie.




1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.