tirsdag 8. desember 2020

Blå jul

Hei!

Vi har vel alle våre favoritt-farger når det kommer til julen. Både når det kommer til hvordan vi pynter hjemme, og når vi lager julekort.

Her kommer litt inspirasjon til blå jul fra noen av oss i DT-Scrappelyst.

Katrine:
Blå jul er vel egentlig min favoritt når det kommer til julekort. Vanligvis kombinerer jeg ofte blå med enten sølv eller gull, og gjerne hvit eller kraft. Da jeg laget posekortet jeg skal vise frem her gikk jeg for en annen vri og snek inn litt rødt og grønt da det passet så godt til motivet.

 Jeg har brukt mønsterark fra Papirdesign - Mens vi venter, og et motiv fra Craft & You Design. Bak motivet har jeg bygget opp med en kaffefarget tag, gammelt noteark og glitterkartong fra Marianne Design. Jeg har brukt den samme glitterkartongen til å lage hullforsterker til tagen oppi posen. I toppen av tagen har jeg knytt vokset bomullstråd fra Kort&Godt.
 
Jeg har pyntet med en stor blomst fra Wild Orchid Crafts. Under den har jeg stukket inn masse granbar stanset ut med en die fra Papirdesign og pyntet med røde halvperler.
 
Begge klistremerketekstene er fra Papirdesign, den hvite er nyhet nå i høst mens den røde er fra en eldre utgivelse.


Jeg er veldig glad i blå jul, og det er moro å se at jeg og Katrine har bruke samme ark men fått så ulike uttrykk. Jeg har laget tre versoner med like ark, alle fra Papirdesigns "Mens vi venter" kolleksjon. Blant annet arket "glitrende stjernehimmel" og "danseskøyter". Motivene er bra StudioLight og Chao Bella. Jeg har benyttet hvit papirpose som base, og bygget opp lag med papir, bølgepapp fra Folia, kakeservietter og utstansede rammer. Til dekor har jeg brukt Kort og Godt sine snøfnugg, duggdråper fra Staz, halvperler fra Papirdesign, kristorn stanset ut med puncher, litt blomster, et bjørkehjerte og hamp.


Ann Kristin:
Blå jul er bare helt nydelig! Og arkene fra årets kolleksjon fra Papirdesign er bare griselekre! Treteksten God Jul og de hvite juleblomstene er også derfra.
Julehilsen med <3 er stanset ut i hvit mosegummi og er en dies fra Kort og Godt. Pyntebærene er også derfra.
Motivene er fra Marianne Design
Bølgepappen er fra Folia
Bølgepapp og roser har fått på seg hvit akrylmousse fra Marabu
Bølgepapp og Marabu produkter distribueres fra Global Hobby og Kunst



Hege:

Jeg liker også veldig godt blå jul og har brukt et nydelig blått mønsterark fra Papirdesign - Mens du venter. Jeg har kombinert det blå med kraftfarget kartong fra Papicolor. Stjerner er et gjennomgående tema både i mønsterark, tekststempel, dies og pynt. 

Rammediesen er fra Marianne Design, tekststempelet er fra Kort og Godt og stjernepynten er fra Papirdesign. Jeg har brukt svart og hvit penn fra Sakura rundt kanten på stjernene. Jeg har også pyntet med noen duggdråper fra Staz.






1 kommentar:

  1. Jeg er veldig glad i blpått og her mar det masse fin inspirasjon :-) takk for at dere deler!

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.