mandag 21. desember 2020

Rød jul

 Hei!

Vi har vel alle våre favoritt-farger når det kommer til julen. Både når det kommer til hvordan vi pynter hjemme, og når vi lager julekort.

Her kommer litt inspirasjon til rød jul fra noen av oss i DT-Scrappelyst.


Kristin:

Jeg lager ikke så mye julekort lenger, men det er koselig å pusle litt med det allikevel. Jeg har laget dette enkle julekortet med utgangspunkt i rød glitter mosegummi. På bakgrunnen har jeg malt med rød glittermaling. Jeg har brukt mønsterark fra Papirdesign Teksten og bær-ranken er stanset ut med dies fra Papirdesign.

Elin:

Tradisjonell julefarge i dyp rød, tror det er noe av det fineste jeg vet om i julen. Rød er liksom jul det. Et julerødt kort fra meg til deg, med gode gamle motiver fra StudioLight. Så moro å koste støv av gamle skatter. Mønsterarkene er fra Papirdesign. Til dekor har jeg brukt bølgepapp fra Folia, juleroser fra Prima. Jeg har brukt litt hamp i både lys og mørk farge, og en kakeserviett for å skape kontraster.



Hege: 

Jeg syns de røde julearkene fra Papirdesign er utrolig nydelige og nostalgiske. Flettekurver, pepperkakehus, kakemenn og marsipangris... akkurat hva jeg forbinder med god norsk jul.

Jeg har brukt kraftfarget kartong fra Papicolor som base og alle kanter har fått et strøk med hvit gesso fra Marabu. Bølgepappen er fra Folia, klistremerkene fra Papirdesign og dottene fra Staz. Reinsdyret er stanset ut med dies fra Marianne Design. 


Produkter fra Papicolor, Folia, Marabu og Staz forhandles av Global Hobby og Kunst.

Katrine:
 Jeg sniker inn en rød og hvit toffifee her. 
Mønsterark og motiv er fra Studio Light, hvit bølgepapp fra Folia
Blomster og klistremerketekster fra Papirdesign, halvperler fra Kort&Godt.


Ønsker dere alle en nydelig dag!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.