lørdag 22. april 2017

Layouter etter samme skisse

Hei! For ikke lenge siden ble det lagt til noen nye LO-skisser i galleriet her på Scrappelyst-bloggen. Noen av oss på TeamScrappelyst har i den anledning utfordret oss selv med skisse #24. Vi synes det er veldig gøy å se hvor forskjellige løsningene våre ble.


Katrine:
Jeg har valgt å lage layouten min ganske tro til skissen. Jeg har brukt tøffe mønsterark (Flott ungdom og Kontraster) fra Papirdesign sin kollensjon "Dagen er din". Jeg har brukt Marabu Mixed Media Akryl Mousse i fargene Grey og Caribbean sammen med diverse stensiler.

For å understreke bursdagstemaet har jeg stanset ut "Hurra" i glitterkartong fra Best Creations og glittermosegummi. Diesene kommer fra en meget spennende produsent, Kulricke. Siden damen som står bak er norsk finnes det mange flotte norske tekst-dieser i sortementet. Vel verdt en titt!

"Bursdagsgutt" er chipboard fra Scrapiniec, pilene jeg har pyntet med kommer også derfra. De er farget gule med Marabu Mixed Media Art Spray i fargen Sunshine Yellow. Pilene har jeg også streket opp med sort tusj i midten. Øvrig pynt er svarte enamel hjerter fra Marianne Design, sort binders + diverse washitape.


Kristin:

Her er min løsning av skissen, og jeg hadde veldig lyst til å lage en fargerik variant. Skissen passet perfekt til dette mønsterarket jeg hadde liggende. På LOen har jeg brukt chipboard-"mesh" og tekst fra Scrapiniec. I tillegg har jeg brukt sprayer i oransje og turkis fra Marabu til å splætte litt på bakgrunnen. Jeg har også brukt blå maling fra Marabu til de bittesmå splættene.


Mesh-chipboarden er sprayet med samme farge som de turkise splættene.

Hege:

Jeg har laget en LO med hvit kraftkartong fra Papicolor som bakgrunn kombinert med mønsterark i friske farger.  På bakgrunnen har jeg brukt Akryl Mousse fra Marabu, distress ink og stempler fra Papirdesign. Jeg har også sprutet litt med Akryl Spray fra Marabu.  Chipboard-pynten er fra Scrapiniec, som lager utrolig lekre chipboardelementer. Her har jeg brukt en tekst jeg synes passer godt til bildene/historien min.  Til å skrive tekst på LO-en, har jeg brukt en tusj fra Touch. Disse kommer i ulike tykkelser.  Jeg liker at "streken" er tynn, så jeg bruker 0,05/0,1 mm til journaling.




Ann Kristin:
Her er min løsning på skissen :) Jeg har lagt til litt geometriske former og holdt stilen leken, så de passet til bildene. Mønsterarkene jeg har brukt på denne er fra Kort og Godt.  På bakgrunnen har jeg brukt cirkel stensil med en lysgrønn akrylmousse fra Marabu. Chevron pilene er ett stempel fra Papirdesign, det samme er button med stjerne. Ellers brukt chipboard fra Wycinanka (kryss, svertet med grønn stempelpute, og pil med stjerne inni...også farget med stempelpute)





Mosegummi, samt produkter fra Marianne Design, Best Creations, Papicolor, Touch og Marabu, distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.

Håper dere har hatt glede av å se våre forskjellige tolkninger av skissen. Hvis du har laget noe med denne skissen, legg gjerne igjen en link i kommentarfeltet - vi vil gjerne se din tolkning!

Ønsker dere en super dag!
Hilsen alle oss i Team Scrappelyst.

1 kommentar:

  1. Kjempeflotte LO`er :)
    Artig å se resultatet ut fra samme skisse :)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.