mandag 10. april 2017

Mixed media LO med Kort&Godt

Hei! I dag vil jeg dele en mixed media layout. Jeg har brukt grønt og oransje, noe som er en sjelden kombinasjon for meg, men av og til så bare faller det seg slik helt av seg selv og det er morsomt å lage noe annet enn i favorittfargene. Det har nylig blitt lagt til nye LO-skisser her i Scrappelyst-bloggen, og jeg har brukt skisse #25 som utgangspunkt for layouten min.



Alle mønsterarkene jeg har brukt kommer fra Kort&Godt. De repeterende mønstrene egner seg godt som bakgrunn for en mixed media layout synes jeg. Med utgangspunkt i skissen har jeg grunnet med gesso fra Marabu der jeg visste jeg skulle bygge opp med bilder og pynt. Deretter brukte jeg Marabu akryl mousse sammen med en sjablong litt her og der. Da dette var tørket godt malte jeg over med en ferskenfarget shimmermaling. Før jeg begynte montering av bilde, ark og pynt dryppet jeg med Marabu art spray rundtom på siden. Jeg brukte gull og en egenblandet farge blandet av khaki, reseda og lemon.

 Arket under bildet og pynt er revet og svertet langs kantene. Jeg har pyntet med en rikelig mengde blomster fra I Am Roses, disse får noen penselstrøk med gesso hist og her. Hvite sløyfer er knyttet med vokset bomullstråd fra Kort&Godt og stukket inn i blomsterklyngene. Chipboarden er fra Wycinanka. Den har jeg klippet opp fra større elementer for å passe inn på siden min. Under blomsterklyngene har jeg festet osteklut farget grønn av den egenblandede art sprayen.


Tittelen er også en chipboard fra Wycinanka. Siste finish blir å dryppe litt utvannet gesso rundt omkring på siden.
Produkter fra Marabu distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.

Håper du ble inspirert til å prøve en av skissene våre! Vi har også et galleri med skisser for kort, og en mengde flotte tutorials/steg-for-steg.

Ønsker deg en kjempefin dag!


1 kommentar:

  1. Kjempeflott LO 😊 Herlig når veien blir til mens en går 😊

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.