onsdag 23. januar 2019

Trust your crazy ideas

Nå er det en stund siden sist jeg publiserte et mixed media prosjekt, så da er det vel på tide?
Jeg har laget en ny side i Art Journalen min, denne gangen en enkel A5 side. 
Jeg har brukt stencil og Marabu Mixed Media Mousse som hoved-element på denne siden:


 Først har jeg grunnet siden med Amsterdam Transparent Gesso, så slipper jeg at siden krøller seg og fargene blir lettere å jobbe med. Den tørker også ganske kjapt. Jeg prøver å unngå å bruke varmepistol for mye, for da synes jeg sidene krøller seg unødvendig mye. 

Før jeg går i gang med stensil, stempler jeg litt her og der med tekststempel og poststempel. Jeg bruker vannfast blekk fra VersaFine ( fargen heter onyx black) slik at jeg kan jobbe med medier oppå stempeltrykket etterpå, uten at det flyter utover.


Jeg har brukt stensil og lagt på grå acryl mousse fra Marabu. Fargene har jeg påført med Marabu Mixed Media Art Spray, kombinert med mye vann for  å få det til å flyte godt utover. Når dette tørker har jeg gått over enkelte områder med Sakura Gelly Roll pennene mine, så klart i matchende farger til siden, bare for å skape litt interesse og dybde i prosjektet.



Jeg liker at mixed media sidene mine skal gi et budskap, og siden dette er min "kosebok" velger jeg ofte ord og uttrykk som apelerer til meg selv, noe som trigger meg eller minner meg på noe jeg kanskje ikke tenker på så ofte ;) 

Dekoren er enkel: Hjemmelagede akvarell- sommerfugler. De kan du lage selv, sjekk tutorialen vår HER. Jeg bruker akvarell maling fra Van Gogh.

Jeg har lagt på highlights på sommerfuglene med hvit gelly roll penn fra Sakura, og dottet i vei for å lage litt mer liv i siden. Ser du hvor de har fløyet? ;) 


Alle produkter fra Marabu, Amsterdam, Sakura og Van Gogh føres via Global Hobby og Kunst. 
Ta en titt på hjemmesiden deres for å finne din forhandler.




1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.