onsdag 26. februar 2020

Hjemmelagde gaver

 Å kunne lage egne gaver er noe av det jeg synes er aller gøyest med å ha utstyr til vinyl og sublimering. I dag vil jeg vise noen gaver jeg har laget til noen av nevøene og niesene mine, samt en t-skjorte til min svoger. 


Først ut er en t-skjorte til første niese. Hun er veldig opptatt av enhjørninger, så da måtte det bli en t-skjorte med enhjørningstekst. Jeg har brukt forskjellige typer vinyl, "vanlig" svart vinyl, Glitter og metallic, som gir et fantastisk flott utseende. Teksten lager jeg i et program som hører til kuttemaskinen min, og deretter kutter jeg ut vinylen, og presser den på t-skjorta. All vinyl jeg har brukt, kommer fra CreativeArt


T-skjorte nr to er til ei annen søt niese som finner på masse rart og har god fantasi. :) Også her har jeg brukt vanlig vinyl i kombinasjon med glitter og metallic. På baksiden har jeg laget et monster i mørk gullglitter med gule øyner. (Og det er ikke niesa mi som er monsteret, bare så det er spesifisert, hun er bare søt og god ;) ) 



Svogeren min er av den oppfinnsomme, tekniske typen, så da syntes jeg denne teksten passet han helt perfekt. De store ordene er i sølv vinyl, og den lille teksten i hvit vinyl. All vinyl som er presset på tøy tåler oppvaskmaskin, så det tåler lang og røff bruk. 


Til sist vil jeg vise en genser til min yngste nevø, som er helfrelst på traktor. Her er motiv og ord sublimert på. Da printes designet på et spesielt papir med spesialblekk, og presses så på tøyet, slik at blekket overføres til tøyet. 
Utstyr til sublimering fåes kjøpt hos Creative Art. 

Jeg har også laget noen kort til gavene. 

 De to første kortene er laget med svart kartong som bakgrunn. På kartongen har jeg brukt hvit Pan Pastel for å få en litt krittaktig overflate. Jeg har deretter brukt stempel fra Studiolight med hvit embossingpulver for å lage tallene på bakgrunnen.


Det første kortet har jeg pyntet enkelt med en "happy" stanset ut i mosgummi. Deretter har jeg skrevet tekststripa over på skrivemaskin. Stripene under er washitape fra Studiolights "Essentials"-serie. Kort nr to er laget i samme stil, her har jeg brukt dies fra Papirdesign for å stanse ut "Gratulerer".


Kort nr tre er laget med resteark fra bl.a Studiolight. Dette kortet er i 10x10 cm, og er beregnet til en liten kompis. Til små barn synes jeg det er greit å lage kjappe, enkle kort, siden de sjelden har tid til å se på kortet i det hele tatt. ;)




1 kommentar:

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.