lørdag 18. juli 2020

Hjemmelaget Art Journal - del 5

I dag skal dere få se den fjerde siden i min hjemmelagede konvolutt-art journal ;) 
Jeg er skikkelig på Studio Light bølgen for tiden, da denne herlige fargespreke serien fra Art By Marlene har inspirert meg veldig mye :

Til denne siden har jeg benyttet følgende produkter:
* Amsterdam Gesso.
* Amsterdam Standard Acrylic: Titanium white, turquoise blue, primary yellow, sky blue light og yellowish green.
* Stensiler (fra bl.a Kaiserkraft og the crafters workshop) og våtservietter.
* Sakura Micron penner: Rød og sort 
* Tissuewrappaper + tekststempel + sort vannfast blekk til stempling.
* Tekststempel.

Først limer jeg på papirstrimler av møsterark med gel medium, lar det tørke før jeg grunner.
Jeg grunner alltid bakgrunnen min med hvit eller transparent gesso. Da er det lettere å jobbe med medium på siden uten at de "fester" seg med en gang. Vi vil jo gjerne kunne flytte litt på ting og tang.
Etterpå bruker jeg ulike farger aktrylmaling i små porsjoner. Påfører gjerne med finger, legger på stensil og vasker over med våtserviett slik at mønsteret kommer godt frem. Tørker og gjentar prosessen til jeg er fornøyd med både fargekombinasjon og mønster.

Så veger jeg motivet mitt, denne gang en fancy lady, som jeg fester med gel medium. Så kan jeg leke med droodlingen min: Fremheve motiv og mønster, skape nye elementer, skape detaljer for å lage interesse i side.


Tittlene mine kommer ofte tilfeldig: noen ganger har jeg bare ord i hodet, andre ganger har jeg sett sitater eller brukt et stempel. Jeg har også en almanakk med daglige sitater som er til motivasjon.
Teksten her er laget med "ABC" stempel med blokkbokstaver som jeg trykker opp selv på tissuewrap paper (Tim Holtz). Her kan man også fint bruke decopage papir eller det bakerste hvite laget på en serviett. Poenget er at det skal kunne settes lett på, og at "kanter" rundt skal kunne kamufleres.

Produktene bukt her, er mulig å få tak i via Global Hobby og Kunst. Fin din nærmeste distributør ved å gå inn på hjemmesiden deres HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.