lørdag 3. april 2021

Brettekort

Å brette to kort i hverandre er en enkel og stilig måte å lage spennende brettet kort. 

Til denne typen kort tar du utganspunkt i et vanlig dobbelt brettet kort, hvor forsiden er kuttet litt ned- Størrelsen og hvor mye man kutter er smak og behag. Så lager du et mindre dobbelt brettet kort til å feste på, med bretten motsatt vei.

Håper dette kan være til inspirasjon: 

Wenche:


Jeg har laget mitt kort i 15cm*15cm av Papicolor kraft kartong. Mønsterarkene jeg har brukt er fra Studio Light. Motivet på forsiden er er Maja Design. Sommerfuglene er et digitalt motiv fra the Art of Paper Craft. Printet ut på ark fra Fabriano.

Epoxyhjerter fra Staz

"Klem" er en chipboard fra Wycinanka. Tekstene inne i kortet har jeg printet ut fra PC.


Jeg har festet en selvklebende borrelås fra 3L på kortet, men dette er ikke nåe man MÅ gjøre. 




Hege:

Jeg har brukt samme bretteteknikk som Wenche og laget kortet nedenfor. Jeg har valgt å kutte litt mer ned på forsiden av kortet og tilføre hamp til å lukke kortet med.

Kortet måler 5,5 x 5,5 inch og brettet av hvit kartong fra Papicolor. Mønsterarkene jeg har brukt er i hovedsak fra Papirdesign. Motivet er fra Maja Design. 
Jeg har brukt en dies fra Papirdesign til å stanse ut teksten og papiret jeg har brukt er fra Studio Light
Jeg har pyntet med duggdråper fra Staz og et par digitale sommerfugler fra Allegra Digital.


Slik ser kortet ut når det er utbrettet:
Stempel fra Papirdesign og tekststriper fra Studio Light





Produkter fra 3L, FabrianoStazPapicolor og Studio Light distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for hjelp til å finne din nærmeste forhandler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.