fredag 3. juli 2020

Kort med bølgepapp



Jeg synes ofte det er praktisk å lage kort i en serie, at jeg enten bruker opp flere ark på de kortene jeg lager, eller at jeg bruker noe som er likt på alle kortene. I dag viser jeg tre kort jeg har laget med bølgepapp som bakgrunn. Jeg har begynt med bølgepapp på alle tre, og limt på rester og avkapp etter clipboard og diecuts. Deretter har jeg malt bølgepappen med hvit gesso. Da er kortene klare til videre pynting.


Det første kortet ble et konfirmantkort i rosa og turkis. Både "konfirmant" og "Grip dagen" er dies fra Papirdesign. Disse er stanset ut i mosgummi og turkis glitterkartong. Jeg har i tillegg brukt en liten papirrest fra Papirdesign, før jeg limte på litt blomster og pynt stanset ut i glitterkartong. Til sist knyttet jeg litt hampetau rundt kortet, før jeg limte det på kortbasen.



Kort nr to ble et kort til guttene, med oker akrylmaling fra Amsterdam. Jeg har pyntet med litt resteark, og en konfirmatgutt og konfirmanttekst stanset ut av die fra Papirdesign. Dottene kommer også fra Papirdesign.


Det siste kortet ble et fargerikt bursdagskort i knæsje turkis og rosa. Jeg har brukt die fra Kort og Godt for å lage rivekanten, og fjærene er dies fra Sizzix.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.