mandag 9. oktober 2023

Bamsekor - hverdagsdokumentasjon

Hei!

Når jeg begynte å scrappe for mange år siden, dokumenterte jeg hvert minste lille øyeblikk i hverdagen med en layout. De siste årene har jeg laget mest kort, Art Journals og andre prosjekter, og hverdagsscrappingen har havnet litt i bakevja. Mens jeg før skrev ned små historier, morsomme øyeblikk o.l. har jeg gått over til å tenke at "det kommer jeg selvfølgelig til å huske".

Men... Det er rart hvor fort man glemmer små detaljer fra nettopp hverdagen. Vi husker store begivenheter, flotte turer etc., mens de små koselige historiene går i glemmeboka. Jeg dokumentere det meste med bilder, men tenker i etterkant "hvorfor tok jeg dette bildet?" "Hva var egentlig historien bak?"

I sommer har jeg derfor igjen begynt å dokumentere de små historiene, og denne siden er et resultat av nettopp det. Ingen spesiell dag, ingen spesiell hendelse, bare bilder fra en helt normal hverdag med lek i stua.

Oppsettet har utgangspunkt i en skisse, men jeg klarer dessverre ikke å finne den igjen. Beklager at jeg ikke får kreditert rette vedkommede.



Mønsterarket jeg har brukt som bakgrunn er en gammel skatt som plutselig dukket opp da jeg valgte å fargekoordinere arkene mine i sommer. 
Øvrige mønsterark er diverse rester. 

Jeg har brukt Akryl Mousse og stensil på bakgrunnen for å skape struktur, sammen med rub-ons fra 49 and the Market. Jeg har pyntet med diverse papir og chipboardelementer. 

Tittelen er satt sammen av chipboard fra Wycinanka og utstansede bokstaver. Alfabetet jeg har brukt er fra Sizzix, og jeg har stanset ut i glittermosegummi. 

Ha en kreativ og fin dag!!







 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.