mandag 18. juli 2016

Posekort


I dag vil jeg vise to posekort, laget etter samme "modell", men et som "jentekort" og et som "guttekort". Som base har jeg en litt høy, smal pose. På gutteposen har jeg brukt lekre ark fra Papirdesign. Alle ark er svertet og slitt på kantene. Jeg har stanset ut en lekker Doiliedie fra Sizzix thinlitz i hvit kartong, og deretter svertet den med blekk. På den måten får jeg en doilie med litt varierende farge på, noe jeg synes passer fint til det litt maskuline. Over doilien har jeg stanset ut en sirkel med Marianne Design, fra Basic Shapes CR 1360, og deretter en diecut fra Sizzix die set "Frames and Embellishments".


Ettersom jeg ikke vet hva slags anledning kortet skal bli brukt i, har jeg valgt å foreløpig la tagen inni være hvit. Øverst på tagen har jeg brettet en diecut fra Marianne Design, Label XL over tagen, for å ha noe å "dra" i.



Det andre kortet er laget mer feminint, med et lekkert dusrosa ark fra Marianne Design. Også her er er kantene svertet og slitt. Jeg har stanset ut to forskjellige doilie die fra Sizzix thinlitz, "Doilie" og "Doilie #2". Disse har jeg lagt over hverandre før jeg har stanset ut en runding fra Marianne Design basic shapes. Treverkarket er fra Studiolight.


Jeg har brukt mosegummi for å stanse ut teksten. Diesen kommer fra Kort og Godt, og heter egentlig "hjerteklem", men jeg har klippet vekk hjertet for å få plass inni rundingen.  Blomstene og det hvite bladet kommer fra I am Roses. Jeg har stanset ut noen utrolig søte sommerfugler fra en Marianne Design-die i samme mønsterark som jeg har limt oppover kortet.

Også her har jeg valgt å ha tagen uten stempler på, ettersom jeg ikke vet hvilken anledning kortet skal brukes til. Øverst på tagen har jeg festet en diecut fra Marianne Design, LR 0412 

Produkter fra Sizzix, Marianne design og mosegummien som er brukt, forhandles i Norge gjennom Global Hobby og Kunst. Liste over butikker finner du HER

1 kommentar:

  1. Kjempeflotte posekort....stilig med doilyen som stikker ut på sidene :)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.