fredag 26. juni 2020

Alkohol Ink bakgrunner, tips til bruk - Del 4

Hei!

Jeg har eksperimentert og lekt meg med Alkohol Ink fra Marabu, og vil gjerne dele noen tips til forskjellige bruksområder for de ferdige bakgrunnene man lager. I dagens innlegg deler jeg den fjerde, og siste, ideen til bruk.

Jeg har brukt det herlige settet som du kan se på bildet under her, som inneholder fargene magenta, lemon og caribbean. Med i pakken er det også en permanent tusj med to tupper og 5 stk spesialpapir. Jeg har i tillegg brukt en gammel blending soloution. Marabu har sitt eget tilsvarende produkt som heter Extender.

På bakgrunnen jeg skal bruke i dag har jeg prøvd å holde fargene litt for seg selv på arket. Jeg har påført og jobbet med en farge av gangen og lagt flere lag av den fargen, og brukt varmepistolen flittig for å styre blekket. Denne bagrunnen vil jeg bruke til å lage noen fine blomster. Her må man gjerne tegne for hånd med en permanent penn/tusj, men det er ikke helt min styrke så jeg brukte et stempel.


Jeg har stemplet i sort og klippet ut for hånd. På de små vikene inn har jeg skåret med Sizzix Accessory - Multi Tool. Den har en skarp og fin skalpell som gir god kontroll til slike små detaljer. Jeg synes disse blomstene ble utrolig lekre og ville bruke dem som pynt/motiv på kort.


Jeg har brukt hvit kartong fra Papicolor som base for begge kortene, og skåret til en ekstra bit til hver front for å lage bakgrunn på. Jeg grunnet med transparent gesso fra Amsterdam før jeg påførte Marabu akryl mousse over stensil fra Studio Light. Med Alkohol Ink fra Marabu på blomstene så var det ganske lett å finne fargematch blant Marabu Art Sprays til bakgrunnen. Jeg har brukt følgende farger: Lemon, Raspberry, Bordeux, Gentian og Black. Langs kantene har drodlet med Sakura Pen Touch 1.0 mm tykkelse.


Jeg har festet blomstene til bakgrunnen med Hobbylim og 3d-puter. Bak blomstene har jeg surret og floket til litt sort sytråd. Pyntet enkelt med sorte paljetter. Tekstene er klistremerker fra Papirdesign.




Produkter fra Marabu, Amsterdam, Papicolor, Sizzix, Sakura, Studio Light og Hobbylim distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.
Ta gjerne kontakt med dem HER for hjelp til å finne din nærmeste forhandler.


Ha en fin dag!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.