mandag 29. juni 2020

Bordkort til konfirmasjon

God morgen!

I dag skal jeg vise hvordan man kan lage helt enkle, dekorative bordkort til konfirmasjon. 

Egentlig skulle vi hatt konfirmasjon allerede i mai, men på grunn av koronasituasjonen ble alt satt på "vent". Nå har vi imidlertid fått ny dato i høst så da var det på tide å komme i gang med litt forberedelser igjen.

Jeg har valgt å gjøre det enkelt, så jeg kjøpte ferdige bordkort fra Staz, som jeg pyntet med mønsterark og diecuts. Du kan selvfølgelig også velge å skjære til og brette basene selv i kartong fra feks Papicolor

Her ser dere hvordan de ferdige bordkortene ble:



Jeg laget 20-25 bordkort og brukte følgende utstyr/produkter:

- Staz bordkort (selges i pakker med 20 og finnes i ulike farger)
- Vimpeldies fra My favorite Things
- 1 stk hvitt ark fra Fabriano
- Lim: 3L E-Z-runner grand og flytende lim fra Cosmic Shimmer.




Jeg skjærte til alle mønsterarkene og stanset ut diecuts i svart kartong fra Papicolor og hvitt 200g papir fra Fabriano. Her ser dere alle delene ferdig kuttet/stanset ut og klare til montering.


Sakura Pigma Micron 005 er min favorittpenn, så den vil jeg bruke til å skrive navn på bordkortene.


  Her er bordkortene ferdig limt sammen:


Produkter fra Staz, Papicolor, Sakura, Fabriano, 3L, Cosmic Shimmer og Sizzix forhandles av Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for å finne din nærmeste forhandler. 

Ha en fin dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.