torsdag 11. februar 2021

Grublis for februar - Lek med maling/blekk

Grublisen denne måneden er lek med maling og/eller blekk. Vi ønsker se tydelig at du har brukt maling eller blekk på prosjektet ditt.

La deg gjerne inspirere av våre LO skisser, Kort Skisser, farge paletter og / eller tutorials

 Grublisen vår har frist den 6.mars 2021 kl 20.00  og reglene for deltagelse finner du her

Med oss på utfordringen har vi Papirdesign


Sammen med dem gir vi vinneren denne flotte premien:





Delta ved å linke inn bidraget ditt via inlinks, send oss bidraget ditt på mail eller via melding på FB (detaljer i reglene).

Wenche:

Kortet er laget på en base av ferdigbrettet svart kort fra Staz, med tilhørende konvolutt.  Mønsterarket jeg har brukt er fra Studio Light.

Sommerfuglen er et digitalt motiv fra the Art of Paper Craft. Printet ut på ark fra Fabriano. Doilien under sommerfuglen er fargesatt med Marabu alkohol blekk. Etter farging mattet jeg den ned med hvitt skolekritt.



Vimpeldie, button, roser og tekstklistremerker er fra Papirdesign


Kristin:
Jeg har laget en AJ i min Sakura Sketch NoteBook. Bakgrunnen er malt med Gesso. Jeg har deretter lagt på noen remser av Studio Light-ark. Teksten er stanset ut av en die fra Papirdesign

Katrine:
Jeg har laget et herrekort med sort kartong fra Papicolor som base. På bakgrunnen, som er et mønsterark fra Studio Light, har jeg smurt utover litt Marabu akryl mousse i fargen Caribbean Blue. Jeg har bygget opp med mesh, washitape og en tag. Sistnevnte har jeg delvis malt over med sort gesso fra Marabu, og i toppen har jeg knytt twine fra Kort&Godt.

Slipsene, som er ferdigkjøpe, fungerer som mitt motiv. De hadde ikke helt den fargen jeg ønsket så jeg sprayet dem med Marabu Art Spray i fargen Caribbean Blue, samt at hele kortet til slutt har blitt splættet med spray i fargen Silver. Jeg har drodlet med sort Posca Paint Marker for å få slipsene litt mer fremtredende mot den travle bakgrunnen. Teksten er klistremerker fra Papirdesign. Øvrig pynt er enamel dots og puffy stjerner fra Freckled Fawn.

Hege:

Jeg har laget en AJ i Sakura Sketch Notebook 12 x 12 cm. Størrelsen er akkurat passe for meg som er helt nybegynner på AJ. Det kan føles litt uoverkommelig å ha stor flate å jobbe med.

Sidene i boka er svarte, så her har jeg først grunnet hele flaten med hvit gesso fra Marabu. Etterpå stemplet jeg med vannmerkepute fra Versamark, stempel fra Studio Light og embosset med embossingpulver fra Cosmic Shimmer

Resten av siden har jeg laget ved hjelp av Amsterdam Akrylmaling, Marabu Mixed Media Art Crayon, Marabu Mixed Media Art Spray, Posca Paint Marker og stensiler. Teksten er fra Tim Holtz og glansehjertet fra Staz. Jeg har highlightet med Sakura gelly Roll.



På bildet under ser dere noen av produktene jeg har brukt:



Jeg har laget et kort med Distress-bakgrunn. Her er en god mix av både Distress Ink og Distress Oxide. Har splattet med litt vann for å få frem oksideringen og det blir et fint fargespill.


Produkter fra FabrianoMarabuPosca, Amsterdam, Papicolor og Studio Light distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for hjelp til å finne din nærmeste forhandler.



You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.