lørdag 3. oktober 2020

Dåpskort uten bildemotiv

Hei!

I dag vil jeg vise frem to dåpskort som jeg var så heldig å få lage til en herlig liten gutt i sommer.
Det er ikke alltid jeg finner et passende bilde å bruke som motiv, og da blir det gjerne teksten som blir hovedfokuset.

Basen for begge kortene er hvit kartong fra Papicolor.

Det første kortet er i klassiske babyblå-toner. Mønsterarkene er alle fra Papirdesign. Noen har jeg stanset ut med banner dies, også disse fra Papirdesign.

 Navnet har jeg skrevet med Thickers og limt fast på en ramme stanset ut med dies fra Kort&Godt.
De små tekststripene har jeg skrevet på data og printet ut. Pyntet med blomster fra I Am Roses, grener stanset ut med Sizzix dies, vokset bomullstråd fra Kort&Godt og halvperler fra Staz.
 

Inni kortet er det skrivefelt på en side, og pyntet med et stempel fra Papirdesign på den andre.
 

Det andre kortet er mer i blågrå-toner, også dette med mønsterark fra Papirdesign. Også her har jeg brukt ramme-diesen fra Kort&Godt, med en tekst stanset ut i mosgummi fra Folia med dies fra LindaDesign oppå. Stjernene er stanset ut med die fra Papirdesign.
 

 Pyntet med vokset bomulltråd fra Kort&Godt, blomster fra I Am Roses og halvperler fra Freckled Fawn.
 

På innsiden har jeg pyntet med et stempel fra Papirdesign øverst på skrivefeltet, samt brukt "innmaten" fra stjernediesen fra forsiden. 

Produkter fra Papicolor, Sizzix, Staz og Folia distribueres i Norge av Global Hobby og Kunst.

Ønsker dere en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.