lørdag 8. juli 2017

Bryllupssesongen er i gang, 4 kort

God morgen!
I dag har jeg lyst til å vise dere fire bryllupskort.

Det første kortet er laget med nydelige, duse mønsterark fra Studiolight. Basen er brettet i hvit kartong fra Papicolor, min favoritt.  Størrelsen på kortet er 5,5 tommer.  Jeg har revet kanten på det ene mønsterarket og brukt en slags foldeteknikk for å skape dimensjon på kortet.  Jeg har også brukt stensil og embossing paste på mønsterarkene.

Motivet jeg har brukt er nostalgisk og nydelig og kommer fra Studiolight. Bak motivet har jeg en bit osteklut og chipboardhjerter fra Wycinanka. Blomstene jeg har pyntet med er fra Papirdesign og I am Roses.  Perlene er fra Papirdesign og glansehjertet er fra Staz.  Tittelen er stanset ut i hvit mosegummi med en dies fra Papirdesign.



På venstresiden inni kortet, har jeg stemplet en nydelig tekst fra Kort og Godt.  Rammen rundt er stanset ut med en dies fra Papirdesign.



På høyresiden har jeg laget et litt stort skrivefelt.  Stempelteksten, chipboardhjertet og perlen er fra Papirdesign.


Det neste kortet er laget med mønsterark fra Papirdesign. Papirene jeg har brukt er fra serien "Hell og Lykke", som kom for et par år siden.  Kortet er brettet med hvit kartong fra Papicolor, i størrelsen 5,5 tommer.  Dette er en størrelse jeg liker veldig godt og bruker mye på kortene mine.

Motivet er del av et stempel fra Kort og godt, stanset ut med en sirkeldies fra Marianne Design.  Rammen rundt er stanset ut med en dies fra Papirdesign. Tittelen er også stanset ut med en dies fra Papirdesign, i grå mosegummi.  Blomstene jeg har pyntet med er også fra Papirdesign. Chipboardpynten er fra Scrapiniec, glansehjerte fra Staz og perler fra Papirdesign.


Stempelteksten inni kortet er fra Kort og Godt.


Teksten på andre siden er fra Papirdesign.  På denne siden er det også plass til pengegave. 



Det tredje kortet er laget med samme mønsterark og motiv som kort nr 2, men på dette kortet har jeg fargelagt deler av motivet med promarkers.  Chipboardrammen bak motivet er fra Scrapiniec. Jeg har pyntet kortet med blomster fra I am Roses og Papirdesign. Tittelen er stanset ut i hvit mosegummi, med en dies fra Kort og Godt. Glansehjertene er fra Staz og Marianne Design.


Jeg har laget en pengelomme inni kortet. Stempelet jeg har brukt er fra Kort og Godt.


På høyresiden har jeg laget et skrivefelt med god plass til å skrive en personlig hilsen. Stempelet jeg har brukt her er fra Papirdesign. Hjertene er fra Staz.


Det 4. og siste kortet skiller seg ut fra de andre tre ved at det ikke har motiv på forsiden.  Ellers er kortet i samme format som de over.

Mønsterarkene jeg har brukt er fra Studiolight, og jeg har brukt stensil og hvit embossingpaste på bakgrunnen.  Chipboarden er fra Scrapiniec og har fått et "strøk" med Art Spray fra Marabu i fargen lavender.  Jeg har laget en "blomsterdekorasjon" midt på kortet og som bakgrunn til den har jeg en nydelig utstanset doily fra Marianne Design.  Blomstene jeg har brukt er fra I am Roses og Papirdesign.

Tittelen er stanset ut med en dies fra Papirdesign i sølvfarget glitrende mosegummi.  Jeg har brukt et matchende hjerte fra Marianne Design mellom navnene på brudeparet øverst.  Ellers har jeg pyntet med hvite små halvperler rundt omkring.


På venstresiden inni kortet har jeg laget en "magebelte", som fungerer som pengelomme. Kantene er stanset ut med en punch fra Martha Stewart. Mønsterarkene er fra Studiolight.


På høyresiden har jeg stanset ut et skrivefelt med en diamantformet dies fra Kort og Godt.  Stempelet jeg har brukt er fra Papirdesign, og hjertene er fra Staz.


Produkter fra Studiolight, Papicolor, Marianne Design, Staz og Marabu, samt mosegummi med- og uten glitter distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst. Ta gjerne kontakt med dem for å finne din nærmeste forhandler.

Beklager at jeg har "blurret" navn på brudeparene på kortene og den forstyrrelsen dette måtte medføre.

Kreativ hilsen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.